VivanDivan

VivanDivan

torsdag 15 september 2011

Har ni lyckats hålla er ifrån TintinStyles rea? Inte jag….och en allvarlig fråga?

God kväll bloggisar? Jag var ju bara tvungen att klicka idag på Tintinstyles minirea med 15% rabatt på massa Odd Molly och Hunky Dory. Inget märkvärdigt egentligen men jag har haft span på Odd Molly Clinch scarf då jag tycker den ser så himla mysig ut och skön att både ha runt halsen ute och över axlarna inomhus…

clinchScarfclinchScarfDarkGreym511-464-896-8503-back-71-109m511-464-896-8503-detail-71-109

Så till en annan lite allvarligare sak. Vi ska på begravning imorgon för vännen som omkom för nästan en månad sedan och förrutom att jag inte vet hur man klarar av en sån sak har jag ingen aning om hur man klär sig. Det står valfri klädsel och vad innebär det? Har aldrig varit på en ung människas begravning och det kommer antagligen vara jättemycket folk. Inte för att det spelar någon roll för ingen kommer säkert bry sig men det är mer det där att vad är lämpligt? Något diskret vill jag ha i a f och inte för mycket färg men kan man ha svart/vitt/grått/brunt? Usch, borde inte ens fundera på en sån världslig sak men det känns så viktigt att man klär sig vördnadsfullt och “rätt” om ni förstår…

Imorgon kommer det antagligen inte bli så mycket bloggande för det är inte vad mitt fokus kommer ligga på. Är ledig hela dagen för det kändes inte meningsfullt att jobba heller…Hur sjutton klarar man av en sån här sak???? Och då är ju inte jag en av de närmaste. Kan inte låta bli att tänka på hur de måste ha det….

Ha en fin kväll

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Min bästa vän hade svarta byxor och vit blus på min mammas begravning . Det tyckte jag var stilfullt och fint. Tja hur klarar man av det, det gör man bara. Min hemskaste begravning var när min storebrors fru dog hon var 29 och jag 17 inget man önskar någon. Min bästa vän dog när vi båda var 7 år, den begravningen fick jag ej gå på. Några av våra närmsta vänner miste sin tre veckors bebis också en hemsk begravning men det går.
    Allt går för man har ju inget val.Vad som är bra med begravningar eller ja finns ju inget bra, men vad som underlättar är ju att man inte måste prata så mycket det räcker att finnas där.

    Skall tänka på dig lite imorgon.
    Kram Berit

    SvaraRadera
  2. Å usch vännen vilken jobbig dag som väntar. Ska tänka på dig...Begravningar är väldigt jobbiga saker...Svart blandat med vitt är stilfullt och passande tycker jag.

    Många kramar
    Adela

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på dig och säger som Mitt liv..... man klarar bara av det och det räcker att finnas där!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  4. Stilfullt och inte vulgigt, dvs inga bara ben och klyfta som ger fokus!! Svart och vitt men med en vacker sjal i stark färg. Inte för rockigt sminkad. Den dresscoden kan man och bör hålla!!!

    SvaraRadera
  5. Har bara varit på två begravningar. Det viktigaste är nog att vara där, inte vad man har på sig. Håller väl med kommentaren ovan, inte för bart......
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Jag mailar dig.
    Sedan till anonym, det finns över huvud taget ingen dresscode på begravningar, det viktiga är att man är närvarande, det är i hjärtat som man saknar, sörjer eller är närvarande av olika orsaker. Att man sedan kanske själv vill känna sig välklädd är en helt annan sak.

    Med varmaste kramar från Eva Solid

    SvaraRadera
  7. Jobbigt med begravningar, men säger som Eva Solid - det finns inget rätt eller fel. När familjen skrivit valfri så vill de bara att ni ska vara där som er själva. Jag var på en väninnas begravning när jag var runt 20 - hon var ett par år äldre - med valfri klädsel. Då hade i stort sett alla ganska ljusa kläder, men enfärgade och neutrala. Tycker du kan ta precis vad som helst, men kanske inte för urringat, mönstrat eller kort.

    Fint klick!!

    Kram och lycka till imorgon - tänker på dig!

    SvaraRadera
  8. Dress code var fel, men ändå så finns den.......klä sig hur den enskilde vill å ändå är vi där å rättar med, inte för urringat....inte för kortkort....inte mönstrat????? Nåja, hjärtat på rätt ställe så sitter kläderna bra

    SvaraRadera
  9. kommer ihåg när jag var på min kusins begravning han blev 15 år..valfri klädsel jag hade en mörkblå klänning men fick höra av hans mamma att "nej åhh vad mörk du är"..hon ville att vi skulle haft ljusa kläder så det är inte lätt men du har ju mycket fint svart/vitt är ju stilfult som tjejerna ovan skriver en fin sjal piffar lättar ju upp i det jobbiga som man ska gå igenom !!

    Tänker på dig och hoppas på alla sätt det kommer bli en fin begravning man klarar ganska mycket fast man inte tror det!!

    stor KRAM och allt vad det innebär för er idag


    /Tina

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar