VivanDivan

VivanDivan

tisdag 6 september 2011

Härmapor…eller är det jag? :-)

God morgon bloggisar! Förra veckan satt jag och frös något fruktansvärt på kontoret så jag gick ner på lunchen för att hitta nån kofta eller nåt och sprang då in på Gina Tricot. Där hade de världens urmysigaste ponchos i massa olika färger och även mönstrade. Och de kostade bara 149 kr. Topp, tänkte jag och slog till. Nu under veckan har jag dock börjat ångra mig…vad sjutton, jag skämtar inte om jag säger att jag sett 100 personer ha på sig just den här ponchon. I olika färger dock men vad fasen….I den här stan är det sån himla “härmapeeffekt”. ALLA går klädda precis likadant känns det som. Och när jag pratat med lite folk i butiksbranschen säger de att just Västerås är en sån stad. Det märks ju också på att små butiker med litet sortiment och kanske bara en i varje storlek går inte så bra här. Alla ska ha kläder från de stora kedjorna som H&M, Gina, Lindex, Cubus, KappAhl mfl. Visst finns det små butiker kvar som går bra men de är inte alltför många. Vi har ju Tullhuset, Nya Thulins, Leopold & Blom, Jeansbutiken och ett par till men går man en dag på stan i Västerås ser alla typ likadana  ut…

Jag får väl lov att använda ponchon ändå då för den var riktigt mysig att vira in sig i. Som en filt nästan och den kommer jag nog ha liggandes på kontoret i höst/vinter som extra värmare när det är kallt :-)

Till ponchon har jag jeans och top från G-star och kofta från Nümph. Skorna är Shoes by Teddy.

P1160570P1160571P1160567P1160566P1160565P1160563P1160562P1160561P1160560P1160558P1160557P1160554P1160553

Vi hörs och vi ses

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Jag tycker dom ponchorna från Gina är så snygga! Köpte en i svart. Man kan ju trolla lite med dom oxå, så det blir ju egentligen flera plagg! Och priset 149 kr, det får man ju inte ens en familjepizza för.. ha, ha!!
    Kram Vicki

    SvaraRadera
  2. Hej! Det där du beskriver tror jag är lite signifikant med våra "mälardalen" städer. I E-tuna är det nog exakt likadant, om inte värre. Min dotter beskrev det ofta lite frustrerat när hon gick på gymnasiet, att försöka vara lite"unik" och hitta egna kläder och stil, att kanske alltid försöka hinna vara "först" med ett plagg innan alla andra kommer med samma...
    Det är ju därför det är så trist med enbart de stora kedjorna, de små butikerna slås ut. Så ser det ut i vårt E-tuna centrum och gissar det kanske blir liknande i Västerås, nu när Erikslund växer så det knakar. Visst är det lite synd! Det är väl därför man hittar de lite mer unika kläderna på nätet. kram Milla

    SvaraRadera
  3. Hihi- jag var tillsammans med en kille från V-ås för ett par år sedan och konstaterade just detta - "alla" ser lika dana ut :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är väldigt likriktat i Göteborg med.. Jag gillar din kofta, skitsnygg! Och sjalen såg mysig ut. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag köpte just en sdåna poncho för att ha som extra"filt på jobbet. Håller med dig om vår likriktning vad gäller klädstil och tyvärr är jag likadan

    kramar

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar