VivanDivan

VivanDivan

onsdag 7 september 2011

Mina små har olika uppfattning, äppelmos och ett sött lila paket med lila snören…

God käll bloggisar! Idag när jag hämtade barnen kunde man trott att de var hämtade från två olika årstider. Emilia i överdragsbyxor, höstjacka och mössa och Felix i tunna mysbyxor och tisha. Och båda kände sig nöjda med sina val…

DSC_1541DSC_1545

Idag fick jag två fina paket. Ett rosa från Country Dreams med en spetsig liten sak. Supersöt och det blir nog invigning i helgen när jag ska till Tällberg…

DSC_1550

Sen var det ett paket från Miss Greta också och i vanlig ordning får man en ursöt lila ask med lila tygband runt. Och massa härligt silkespapper. Åååå vad jag älskar att få paket därifrån :-)

DSC_1547

De här ska bli gosiga i vinter hade jag tänkt…

DSC_1548

…och en så söt liten påse till. Den kan man ha till mycket. T ex smycken när man är på semester…

DSC_1549

Nu ska vi ta tag i nånting väldigt husligt.

DSC_1551

Äppelmoskok. Sååå gott att ha i frysen under vintern men jag har faktiskt aldrig gjort det. Nu är det dags och jag fick receptet av mamma och hon tyckte även att jag skulle använda den här mojängen…

DSC_1553

Äppelmosvagga eller vad det heter. Matberedare? Nä, inte här inte. Här kör vi old style…

DSC_1556

Nu får ni ha en fin kväll bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. wow, ser att du har haft en underbar dag fina du! Vad härligt! Jag har och känner helt motsattsen just nu. Skall ta och gå och lägga mig och i morgon så är det min dag, har jag bestämt hihi. Miss Greta är min nät favorit butik. Det är där jag brukar beställa kläder också.

    Ha en fortsatt kanon dag!
    kram CC

    SvaraRadera
  2. Visst älskar man bara de fina lila paketen..:-D Det funkar varje gång på mig, att jag blir så glad.
    Nu blev jag supersugen på äppelmos också, har en skål med äpplen i köket men det räcker nog mest till en paj. Vi får se. Och bra bicepsträning det där?

    kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Det där klarar du galant, äppelmos är busenkelt att göra. Själv följer jag inte ens något recept, bara skära äpplen i mindre bitar och sen koka upp med lite vatten tills det blir mjukt.

    Passera i vaggan och koka sen upp med socker, smaka av så att det blir lagom med socker och låt svalna och in i frysen. Jag har inte i en massa tillsatser för att göra det mer hållbart eller ljusare i färgen, det behövs verkligen inte.

    Till min stora besvikelse blev det bara 11 äpplen kvar på mitt äppelmosäppelträd och det blev ju inte så mycket mos, det är faktiskt snart slut. Måste nog prova något annat träd.

    Lycka till!

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  4. Hemlagat äppelmos, mums... Ni kommer aldrig mer att vilja ha köpt äppelmos! Mina barnen gröpte ur moset fryst ur burken och lade på gröten eller åt som glass :-) Blir nästa lite sugen på att koka äppelmos...
    Jag älskar Miss Gretas paket!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Hahaha - vad söt de är :) huvudsaken att de är nöjda! Fna paket är en klar humörhöjare! Hoppas att det går bra i köket.....
    Kram

    SvaraRadera
  6. Miss Greta är överlägsna på paket! T om reavaror kommer vackert förpackat!!! Fina köp ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Visst får man fina paket från Miss Greta:) Kram

    SvaraRadera
  8. Å fina saker i paketen! Tror de gosiga är de gosiga jag har myst i idag med;)

    Kramar söta du!
    Adela

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar