VivanDivan

VivanDivan

lördag 17 september 2011

“Red Riding Hood”

God morgon sötnosar! Tack för alla fina hälsningar och söta ord jag får! Betyder så mycket ska ni veta. Har varit tungt en period nu härhemma men vi repar oss sakta och det värsta kanske är över nu så nu blickar vi framåt. Fantastiskt hur vi människor har en förmåga att gå vidare när något tragiskt hänt…

Jag måste bara tipsa om en helt fantastiskt bra film jag hyrde på Headweb för ett par dagar sedan. “Red Riding Hood”. Den hade liksom allt. Kärlek, spänning,äventyr och lite skräck och helt underbart filmat med sååå vackert foto.

imagesCAPLUFQR

Ûbervackra Amanda Seyfried spelar huvudrollen och hon har det inte lätt stackaren som har två superhunkar att välja på…

henry-i-red-riding-hood_152978694red-riding-hood-peter_150891159_165200493

Henry som spelas av Max Irons (för övrigt son till Jeremy Irons) och Peter som spelas av Shiloh Fernandez. Sluuuuuurp….vem är din favvo? :-)

red-riding-hood-oldman

Alla filmer av rang måste ju också ha en “bad-guy” eller “slisk-pelle” och i denna film spelas den rollen fantastiskt bra av Gary Oldman. Grym skådis….

red_riding_hood2

Men det jag slås av framförallt i denna film är de vackra vyerna. Sååå vackert filmad och det är en fröjd för ögat. Ångrar verkligen att jag inte såg den på bio och är lite sugen att köpa den på DVD faktiskt för jag kommer vilja se den om och om igen…

Red-Riding-Hood-Close-Up-12-1-11-kc1red-riding-hood-max-irons-photored_riding_hood_shot_4a2011_red_riding_hood_007-1024x680red-riding-hood-movie_161286860Red-Riding-Hood-03141476_shiloh-fernandez-and-amanda-seyfried-in-red-riding-hood-2011_149978049

Så ta och hyr den. Gillar ni Twilight filmerna kommer ni älska denna. För övrigt samma regissör….

Red riding hood

Kolla in trailern så får ni se själva…

Nu ska jag terapistäda medans T ska åka hem till ett par kompisar och hjälpa dem att måla sitt hus. Barnen ska följa med och leka med deras barn så jag får dona alldeles i min ensamhet. Ska sätta på stereon på högsta och köra lite dammsugardans….

Ha en trevlig lördag så hörs vi

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Jaaaa - det är klart att det blir den här filmen som får muntra upp mig bara jag kan hitta den för jag vill ha den på DVD så att jag får så mycket ruta som möjligt att titta på :)) Nu blev jag en smula piggare tror jag.....
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack för filmtips, den ska jag absolut se. Det är verkligen tur att människor har förmågan att gå vidare när något tragisk och trist har hänt. Kram till dig och familjen.

    SvaraRadera
  3. Åh, den där måste jag se genast. Tack för tipset, ska ut och fånga in filmen så snabbt det går.
    Ser dig framför mig med hög musik och dammsugare i högsta hugg..så brukar det var här hemma också.
    kramar och ha en go lördag.
    <3

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Påminner den inte mycket om Twilight-filmerna?
    Älskar alla sådana filmer :-D
    Får se om jag kan ladda ne....ehum hyra den idag :-D
    kram!!

    SvaraRadera
  5. Ahhh såg nu i trailern "director of Twilight" :-D :-D

    SvaraRadera
  6. Tack för tips! Älskar såna filmer! Kram

    SvaraRadera
  7. Tack för filmtips, blir den ikväll :).
    Hoppas du fick en bra dag och att musiken dånade på ordentligt ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Härligt tjejer! Kul att så många verkar bli sugna på den. Hoppas ni gillar den också så ni inte tycker jag lurat er :-)

    Kram alla söta
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar