VivanDivan

VivanDivan

tisdag 27 september 2011

Lite svar på era frågor…

God kväll sötnötter! Jag har fått lite frågor den senaste veckan och jag har varit usel att svara på era kommentarer. Jag blir verkligen jäääääätteglad för kommentarer och det är guld värt och kan muntra upp en dålig dag :-) Men ibland springer tiden ifrån en och även kanske blogglusten. Att man liksom knappt har inspiration att skriva nya inlägg. Satt och tittade tillbaka på mina inlägg senaste tiden och de är ju så tråkiga att jag skulle somna själv om jag läste. Nu är det skärpning och imorgon ska jag sätta ihop ett riktigt kul inlägg, jag lovar….:-)

Nu till era frågor. Hoppas jag fått med alla, fråga igen annars för jag är som sagt lite disträ för tillfället…

Vad är det för modell på mina Primeboots: Engineer Mid 41 Zip  Färg: Old Crazy Linen.

P1150971

Vad är midjemåttet på Fornarina kjolen som ligger ute till försäljning: 41 cm

Den finns för övrigt kvar och ligger inte på Tradera som de andra kvarvarande plaggen för att jag vill ge frågeställaren chansen först…

P1170105

Vart har jag köpt min Detox: Jag har köpt den på Hälsokostaffären i stan men den finns också på nätet bl a här:

Svensk hälsokost

P1170199

Vad har jag för storlek normalt som jämförelse för Ester Elenoras plagg som är OneSize: Jag har oftast storlek XS eller S (34-36) och Odd Molly 0 eller 1. Jag är 167 cm lång och väger ca 54 kg. Kupstorlek 70 C.

P1170302P1170307

Jag tycker sådär egentligen om Ester Elenoras onesize men oftast passar plaggen himla bra ändå. Självklart misstänker jag att t ex ovan tunika skulle sitta helt annorlunda på en annorlunda kroppsbyggnad men det blir ju bara en “annan” klänning. En längre person skulle kunna ha den som tunika och en större storlek tror jag absolut kan ha den. Jag får ju ganska mycket vidd över utan skärpet…

Hur är Odd Molly Suitheart dress i storlek? Jag skulle säga att den är ganska liten i storlek. Jag har den i storlek 1 och skulle aldrig få på mig en 0a i denna modell. Ärmarna är ändå rätt normala om man jämför andra OM-plagg som brukar kunna vara rätt smala. Är nog över bysten som den är som minst tycker jag och dessutom ganska kort. Är man väldigt lång behöver man nog kanske en förlängare eller byxor under…

P1160355

Vad är det för ras på mina katter: Jag har en brunmaskad Helig birma på 12 år, en blåmaskad Helig Birma på 1,5 år och en röd Norsk skogskatt-blandras på 1,5 år.

P1150204

Sådär. Nu kanske några av er fått lite svar och som sagt, har jag missat någon fråga: FRÅGA IGEN! Bara kul Smile

Hoppas ni får en fin kväll. Jag ska nog ta och hyra en film ikväll igen fast ingen skräckis den här gången. Fick nån rabattdeal på Groupon om att hyra 10 filmer för 79 kr och dessa “kuponger” gäller bara oktober ut så det gäller att passa på :-)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Så fina kissarna är!!! Din blåa birma är så lik vår blåtabby. Älskar birmor och röda katter! Förresten älskar jag nog alla katter!
    Kram fining!

    SvaraRadera
  2. Era kissar är så fina! Dom där blåa ögonen.....Kram

    SvaraRadera
  3. Lindi Loo: Jag är också helt galen i katter. Sååå underbara djur :)

    Linda: Ja, de är fina de små liven :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  4. Vad fina kissarna är!! Är så svag för brunmaskade Birmor, så en sådan liten kille har fått flytta hit nu också...Han är 13 veckor och helt underbar!! I somras flyttade en kastrerad hona hit, hon är chokladsköldpaddssmaskad. Men det är en del morr och väs från henne....men, men det går väl över snart hoppas jag! Det är så kul, har inte haft katter på 15 år! kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar