VivanDivan

VivanDivan

måndag 12 september 2011

Stackars minsting som får ärva jämt….

God kväll bloggisar! Idag var jag in på Vincent för att köpa stövlar till Felix. Dock kom jag därifrån med ett par till Emilia istället. Jag hade mätt deras fötter och han skulle behöva storlek 26 vilket Emilia har på sina från i våras. Hon kan ha dem men i butiken tyckte hon nog att hon absolut kunde ha ett par 27or istället då vi mätte stövlarna och jämförde med barnens fötter. Rackarns, hur göra liksom? Men Emilias ser knappt använda ut och det känns så himla onödigt att köpa ett par till 26or och så kanske hon växer ur sina på en månad. Så jag köpte ett par 27or och så ska vi göra rent 26orna här hemma så de ser jättefina ut har jag lovat Felix. Men jag såg verkligen hur besviken han blev…. Inte kul att vara minst och jämt få ärva. Men det är nog snart slut med det. Dels är de nästan lika stora nu och dels är de ju olika kön och har mer åsikter om vad de ska ha på sig.

Vinteroveraller har jag ofta köpt neutrala så de har kunnat ärva och lika med stövlar. Gympaskor och tofflor har de inte fått ärva då de hinner forma sig så efter foten. Gummistövlar blir ju inte det på samma sätt…

Hur gör ni därhemma? Får de nytt bara för att eller får de ärva?

P1160810P1160812P1160813

Ska gå och fixa höstskor till Felix i a f en annan dag i veckan. Såg de här GoreTex kängorna från Timberland i en butik idag och de såg jättesköna ut. Kanske får bli dem för de fastnade han också för…

16775

Nu var det ju bara så att den här mamman gillade den undre här mer. Sååå snyggt med beiga men Felix tyckte de såg ut som tjejskor. Vad tycker ni? Ser de ut som tjejskor? Är de svarta snyggare kanske?

16778

Får väl se vad vi väljer men självklart väger Felix vilja högst och jag får anpassa mig. Smile

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Tyckte nog också att de beiga var finare men svarta är ju mer praktiskt! Köpte beiga till min Filip ett år men de var inte beiga så länge! ; )

    SvaraRadera
  2. Sånt som är helt-fräsht och funktionsdugligt får oftast stanna som reserver i vårt hem. Den modellen på kängorna från Timberland har min kille (4år) just nu och är toppen som övergångsskor.

    Vilka fina stövlar från Vincent - just det där neoprenskaftet är toppen.. hmm.. *tänker*

    Annars har vi inför vintern nu köpt SOREL med uttagbart foder, inte snyggast men bra för hans breda fot och förhoppningsvis riktigt bra. http://www.brandos.se/sorel/super-trooper-nc1518-011-ny1518-blk/a19376

    Till tjejen (7år) med supersmal fot föll valet på en lite högre variant från Superfit för att jag GISSAR att det lätt blir så att hon kommer springa ut på rast och "glömma" överdragsbyxa. http://www.brandos.se/superfit/00072-00-schwarz/a38328

    Ha en härlig dag! Här ÖSREGNAR det och snart bryts vårt golv upp.. mysfaktor *not*

    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Tycker de beiga är snyggast och inte alls just tjejskor, men tycker han så...
    Jag låter lillebror ärva gummistövlar och vinterkläder (beroende på hur slitna de är - de senaste vintrarna med mkt snö har varit gynsamma för knän och rumpor på overaller och termobrallor) storebrors gamla vinterkängor är jättebra i reserv när gore-tex kängorna blivit blöta uppifrån...

    SvaraRadera
  4. Här ärvs det massor än så länge! Jag tycker absolut att det är toppen att ärva av storasyskon (om man tar hänsyn till att inte alla skor går att ärva, som du skriver). Om jag hade haft en kille som minsting hade han absolut fått ärva även de färgglada kläderna från storasyster. Om han skulle vägra hade jag väl fått ta den diskussionen och ge mig om jag var tvungen. Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack för era tips och kommentarer. Mycket tänkvärt :-)

    Kram på er sötnosar
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar