VivanDivan

VivanDivan

måndag 12 september 2011

Ny vecka…nya utmaningar som skrämmer lite

God morgon sötnosar! Igår var en rätt tung dag. Fy tusan så dålig jag var av nån anledning…”Måste ju varit nåt jag ätit för inte kan det väl varit drycken?” :-)

Kvällen igår bestod av soff/sängläge och jag somnade vääääldigt tidigt med mina små bredvid. Sååå man saknar dem när man varit borta. Räcker med ett dygn för att man ska sakna dem något oerhört…

Den här veckan kommer bestå av två dagars hemmajobb. Imorgon ska Chewbacca kastreras (stackarn) och jag vill vara hemma då och hålla koll på honom. De brukar ju vara lite groggy efteråt. På fredag är det begravning igen och då vet jag inte hur mycket jobb det kommer bli alls. Får se hur det känns…Usch, bävar…

En lite spännande utmaning har dykt upp också på jobbet. Riktigt kul uppdrag men det kommer innebära en hel del resor och det är ju lite nervöst och jobbigt. Förhoppningsvis kan jag sköta det mesta av jobbet från kontoret här men ibland måste jag åka iväg. Ett nytt karriärsteg framåt men det blir ju tufft på hemmafronten också och vi har diskuterat en del hur vi ska klara av det. Som tur är är det för en begränsad tid och då måste man ju nästan ta chansen. Samtidigt får man ju det där dåliga samvetet igen just för att man har småbarn och jag kan tänka mig att många tänker att det inte är “lämpligt” att satsa på karriär och hoppa på såna här saker där man kanske behöver jobba mycket och vara borta ibland från de små. Hade det varit en man hade nog ingen tänkt något men just för att man är kvinna ska man liksom inte ha småbarn och karriär. Konstigt att det där sitter kvar…vi lever ju på 2000-talet för sjutton…

Dagens idag består av klänning Kling, jeans Killah, stövlar Minnetonka och skärp H&M. Sen köpte jag ett jättefint handgjort örhänge med fjädrar i en hantverksbod i Tällberg där vi var och kikade igår. Tyckte det var jättefint med den röda fjädern speciellt…

P1160796P1160795P1160793P1160794P1160797P1160798P1160799P1160800P1160801P1160792P1160803

Nu är det dags att ta tag i det här och fara iväg till jobbet i regnrusket. Hur är vädret hos er? Här är det grått, regnigt och trist. Måste verkligen gå in och köpa nya stövlar till Felix nu på lunchen. Hans som han har nu sitter alldeles för precis…

Ha det gott

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. regn regn regn :( men vad fasen - det r varmt i alla fal :) Snygg och somrig du är!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så jättefin du är idag! Här är det sol? Men det växlar så snabbt..

    kramar!

    SvaraRadera
  3. Somrigt och fint med det vita tycker jag! Allt som förhalar hösten är tipptopp! :-) Kul att ni trivdes i Tällberg! Det är så vackert där uppe så man nästan blir religiös.....
    Vad roligt med nya uppgifter på jobbet! Det blir nog toppen när du är i gång. OCh maken är med på det hela och stöttar - då blir det bra!
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Du är riktigt vacker. Du passar verkligen i tunika/klänning. Ur snyggt!MVH Mollie

    SvaraRadera
  5. Jag tycker absolut du ska haka på en spännande utmaning! Av egen erfarenhet är det ofta utmaningen att kliva ur sin "komfortzon" som ger den mesta oron, men man brukar anpassa sig snabbt! Men som du säger, det dåliga samvetet för att man har småbarn som ofta spökar, men det dåliga samvetet kan man ha även med större barn... även om det är mer praktiska svårigheter med de små barnen. Man kan absolut ha en karriär när man har småbarn, men försök reda ut vad det är som ger mest dåligt samvete, så går det kanske att angripa det i förtid. Önskar dig lycka till! kram Milla

    SvaraRadera
  6. Vad fin du är! Klart att det måste gå att kombinera karriär och familj! Det har ju män gjort i alla tider!! Dessutom tror jag barnen mår bra av att ha en mamma som gillar det hon håller på med. Tycker du är en bra förebild! Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis till nya utmaningar! Allt går med lite planerande och medvetenhet om vad som väntar! Klart du ska ta möjligheten när den dyker upp.

    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Frösötös: Tack söta! Ja, 19 grader har vi här och solen tittade t o m fram på eftermiddagen :-)

    Lingonberrie: Tack rara! Här kom solen på eftermiddagen. Skumt väder nu...

    Evalena: Tack snälla! Jag är lite sådär att jag nu börjar tycka det är mysigt att hösten kommer smygande :-) Tällberg är verkligen helt underbart. Sååå vackert.

    Mollie: Tack goa! :-)

    Milla: Tack snälla för lyckönskningarna! Det blir nog bra. Är bara en sån hönsmamma och mina små är så otroligt mammiga. Men i o f är det kanske bra att jag då är borta ibland :-)

    Odd me: Tack fina! Ja, det värsta är ju att männen (de rackarna) inte tar lika stort ansvar på hemmaplan när de satsar på karriären. Vi tjejer förväntas klara av städning, matlagning och allt med barnen samtidigt som vårt jobb och det blir tufft ibland för många kanske...

    Oslotigern: Tackar! Det ska jag. Ska bli jättespännande :)

    Kram alla fina
    /Vivvi

    SvaraRadera
  9. Här regnar det i vanlig ordning, blir så trött på allt vatten. För ett och ett halvt år sedan var jag där du är nu, den stora utmaningen. Det växlar mellan "ja, jag vill och men hur blir det med barnen?" Känns det rätt att satsa gör det. Det är bättre än att ångra när det är för sent. Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Superfin dagens!
    Här har vi nog haft alla väder idag... Ganska lite sol iof, men mulet, regn och blåst, typiskt höstväder, även om det är varmt...
    Kram Helena

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar