VivanDivan

VivanDivan

fredag 2 september 2011

Odd Molly Artwork silk tunic…säg ärligt är den för stor?

God morgon sötisar! Äntligen fredag. Känns välbehövligt just nu känner jag. Det var lite slitigt att vara på konferens fyra dagar förra veckan. Att vara borta får ofta den effekten på mig. Man sover dåligt, är uppe längre, resan i sig o s v. Känns lite sådär halvlustigt nu att åka bort i helgen också plus nästa helg. Imorgon ska jag iväg på barngympaledarkurs och kommer hem på söndag och nästa helg ska jag till Tällberg på spa med min mamma, mina systrar, mostrar och kusiner. Ett härligt tjejgäng kommer det bli och jättemysigt men just det där att man är borta och inte får den där helgen att vila upp sig på tycker jag kan vara jobbigt. Speciellt nu när det är tre på raken. Och städningen ligger också efter p g a det. Ett berg med tvätt och blommor som hänger. I veckan nu har jag verkligen inte orkat och då känns det jobbigt att det inte kommer bli gjort i helgen heller eftersom jag är borta…

Nåja, så till dagens fråga. När jag provade den här finingen (Odd Molly Artwork Silk tunic i winter white strlk 1) som kom från Deepfling i veckan tyckte jag den satt perfekt men så idag när jag skulle inviga den kändes den lite stor. Vet inte riktigt hur den ska sitta men den blev liksom lite vid. Så vad tycker ni? Är den för stor? I övrigt älskar jag den och en 0a är väl i stort sett omöjlig att få tag på. Såååå himla skönt med sidentyg tycker jag och broderierna och mönstret är fantastiska…

P1160455P1160441P1160449P1160450P1160453P1160454P1160445P1160444P1160452P1160447P1160446P1160459P1160443P1160442P1160456

Ha en fin fredag så hörs vi senare. I helgen lär det inte bli några flashiga dagens utan kommer mer vara träningsinspirerat. Så alla mollysar får snällt stanna hemma Smile

♥ Puss & Kram♥

/Vivvi

16 kommentarer:

  1. Jag tycker inte den är för stor. Den sitter lite löst men det tycker jag är snyggt speciellt när man är så smal och snygg som du! Behåll! Kramar

    SvaraRadera
  2. Tycker den sitter jätte fint på dig! Behåll säger jag med.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Den sidder lige som den skal!
    Silke må endelig ikke sidde for stramt.
    Den er super flot på dig :)

    Kram
    Annette

    SvaraRadera
  4. Den är otroligt vacker och du likaså...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ser fin,fin ut i varje fall, men grejen är ju den att det skall kännas bra. Jag tycker att Odd-mollisar om de sitter åt på minsta lilla ställe har väldigt lätt för att gå sönder så ja svårt att säga.
    Kram/ B

    SvaraRadera
  6. Godmorgon skönhet!
    Tycker den sitter mycket bra o klädsamt på dig! Sidenplagg skall sitta lite löst anser jag, snyggare än när det smiter åt. Behåll!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Den sitter bra tycker jag - dessutom - som andra skriver - sidenplagg ska inte sitta åt tycker jag. Du är ju sketasnygg i den!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag håller med de andra, den sitter kanonsnyggt på dig! Hade du gått ner i storlek finns ju risken med att spräcka sömmar... Som är lätt hänt i trånga sidenplagg... Har testat själv:-). Absolut behåll! Kram snygging!

    SvaraRadera
  9. Tummen upp och håller med de övriga här.
    Ha en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Den sitter perfekt! Så skulle jag velat att den satt om jag hade en sådan :) Jättevacker!
    Ha en fin fredag! Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej! Tunikan sitter perfekt, precis som många andra har kommenterat tycker inte jag heller att siden ska sitta för tight. Sedena till en helt annan sak, jag läser med glädje din blogg och dina rader om omtanke m m. Jag blir då nästan bestört när det dyker upp Google annonser med rubriken " Vill du vara otrogen" från ett dating företag. Det känns verkligen både omoraliskt och sorgligt. Kan ni bloggare välja att ta bort dessa annonser eller dyker de upp automatiskt ?

    SvaraRadera
  12. Tycker att den sitter fint och helt ärligt är tunikan så vacker så jag ser inte riktigt något annat. Den är skuren lite underligt tycker jag då insvängningen kommer långt ner, kanske är det det som känns konstigt?
    Behåll säger jag! Underbart vacker är du.

    kramar

    SvaraRadera
  13. Absolut inte för stor... lagom!!

    SvaraRadera
  14. Känns lite konstigt att upprepa vad alla andra skrivit, men...
    Jag tycker den sitter jättefint på dig! Siden bör ju inte vara trångt och den ser inte för stor ut! Supersnyggt!!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  15. Åh vad snygg! Och inte för stor heller! Nu vill jag också ha en:) Kram

    SvaraRadera
  16. Nu ser jag bilderna. Tror att min dator behövde lite betänketid :) Tycker också att tunikan ser ut att passa jättebra. Om den känns bra vid axlarna och skuldrorna skulle jag inte försöka med mindre!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar