VivanDivan

VivanDivan

fredag 16 september 2011

Vinterjacka…snart måste man ju…

God morgon bloggisar! Här är det inte en så god morgon. Har sovit jättedåligt inatt och just nu sitter jag och ägnar mig åt ytligheter som att surfa efter vinterjacka för att skingra tankarna inför dagens tråkigheter.

Jag har hittat några favoriter som jag är lite sugen på..

Första tanken var att jag äntligen skulle slå till på en av Odd Mollys då jag ännu inte har en enda jacka från dem. Jag tycker overcagt cotton jackan är så snygg men funderar hur varm den är egentligen. En i winter white står rätt högt på önskelistan men det kanske är mer höst. Vad säger ni som har den? Håller den för –30 som det kan vara nuförtiden på vintrarna?

m511-521-364-1011-front-2-107

En annan från Odd Molly som jag gillar är Downside up jacket. Den verkar vara lite varmare…

oddmolly

När vi ändå är inne på grönt så är ju ChillNorways Paddy Coat. Sååå himla fin…

image_344

Tror jag är lite inne på såna jackor överhuvudtaget just i vinter. Här är två från svenska Sebago som är superfina

sebagosebago2

Har även sett en jättefin från Maison & Scotch på MQ som såg riktigt varm och mysig ut

maisonScotch

Vill man ha en lite längre variant är denna från Soaked in Luxury snygg tycker jag….

soaked in luxury

…eller en kortare från G-star

G-STAR RAWNOR WHS BMB WOMENS PADDED JKT

Ett budgetalternativ från Vila

vila

Bilderna är lånade från Bubblerom, Odd Molly, ChillNorway, Sebago, Turnside och Scotch & Soda

Har ni funderat än på nån vinterjacka? Har jag missat nån riktigt fin sak?

Det är så lustigt med vinterjackor tycker jag. Det är absolut inte ett fel på den jag köpte förra året från G-star men man har den ju typ varje dag hela vintern och blir till slut trött på den. Så blir det varje år. Har massa fina jackor från bl a Canada Goose men jag är så förbenat trött på dem. Vill ha en ny, så det så….

Nu får ni ha en fin dag därute och ta hand om er och era nära

♥ Puss & Kram♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Hej! Jag köpte overcast cotton jacket och hoppas att den ska klara kyla bra. Jag är så frusen av mig under vintern så jag har nästan jämt ullkoftor och då blir man ju extra varm :).

    Skickar en stor kram och mina tankar är hos er idag!

    SvaraRadera
  2. Jag är såååååååååååååååååååååå sugen på den från ChillN...Ska verkligen fundera på om jag inte behöver den ;)

    Kommer gå bra idag ska du se...Tänker på dig ♥

    SvaraRadera
  3. Hej Fina du! Har du tittat på de jackorna som ska komm in till Provrummet? Sueprsnygga!! Visade lite bilder på bloggen nyligen. Själv väntar jag in Mirabelle Coat (från Chill N) som förhoppningsvis kommer idag ;-D
    KRAM fina du!!

    SvaraRadera
  4. Det var måååånga snygga jackor, kan knappt välja! Gillar den från CN med och den från Soaked in Luxury var toppenfin! Svårt att välja=) Usch ja...nu ska man börja tänka jacka...;)

    Kramis!
    Adela

    SvaraRadera
  5. Den från ChillN är så fin i verkligheten, MEN jag kan inte få mig till att köpa den med de korsen på fickorna får mig att tänka på ett nazistiskt emblem järnkorset. Man kan ju sprätta bort fickorna men det är ju inte så praktiskt med en jacka utan fickor. Märkligt att man har såna på sina kläder tycker jag! Skulle vilja veta varför?

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar