VivanDivan

VivanDivan

måndag 19 september 2011

Fjärilspussar och hur man får svamprensning roligt…

God kväll bloggisar! Har ni hört uttrycket fjärilspussar? Här hemma kör vi mycket med det. Det var egentligen min systerdotter som började med fjärilspussar och det var sååå gulligt när hon var runt året och skulle göra fjärilspussar och inte riktiga pussar. Vad är då en fjärilspuss? Jo, det är när man istället för att pussas med munnen “pussas” med näsan. Gnugga näsor helt enkelt. För fjärilar gör faktiskt så om ni inte har sett det. Man ser ju liksom inga munnar men de gnuggar ju sina små “sugrör” mot varandra och det ser ju nästan ut som näsor :-)

P1160957

Jag och Felix i sängen igår. Han är så go min son. Älskar att ligga och gosa och kramas och så fjärilspussar. Söt liten potatisnäsa mot stor kran :-) Tyckte det blev så fint att göra korten svartvita. Kul att leka lite med bilderna….

P1160954

Han var så go igår.

“Mamma, vet du…..”

“Nej vadå?”

“Du ÄÄÄÄR en bra mamma! Du är vacker och inte gammal". Och brun som du tycker om att vara”

Smile

Vet ni vad jag ska göra nu då? Jo jag har ett berg med svamp framför mig på bordet och ett lika stort berg kvar i korgen. Det är ju sååå fruktansvärt trist att rensa svamp men man kan ju göra det lite roligare genom att duka upp på vardagsrumsbordet istället för i köket. Sätta på en bra film (gärna en man sett förut för man kan ju inte vara helkoncentrerad), tända lite ljus och hoppa i Zipperallen.

P1160983

Skogens guld…

P1160985

Första svampen….då sätter vi igång då…

P1160987

Tur att maken är målare så man har lite “riktiga” verktyg ha ha…

P1160988

Känner nästan doften ur skärmen. Eller kan det vara så att jag har dem i r l precis bredvid?

P1160990

Ser ni så kul jag har det?

P1160991

Nej, nu har jag haft paus länge nog. Tillbaka till svamprensningen…

Ha en fin kväll bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Såååå fina svartvita bilder! Jag gillar det mycket;)Du är t o m URsnygg när du rensar svamp?!?;) Hur bär du dig åt, ge mig knepet!!=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med fjärilspussar av en liten goding brevid. Jättefina bilder.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoho jag hade rätt :) Vilken kantarellyx!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Odd Molly Art silk s/s dress sitter underbart fint på dig!!!!!
    Du son ser ut att vara en riktig lite goding, passa på att njut av allt gos nu. Det kan komma en tid när mammor bara är jobbiga ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag varken plockar eller rensar svamp, men käkar gärna;) Fina bilder! Kram

    SvaraRadera
  6. Jätte jätte jätte-fina bilder!
    KRAM!
    Ninna

    SvaraRadera
  7. Mums vad gott det ser ut! Härligt med massor av svamp. Fina bilder på dig och Felix. Kramkram

    SvaraRadera
  8. Hej JAG TROR ATT FJÄRILS PUSSAR ÄR NÄR MAN VIPPAR MED ÖGON FRANSARNA MOT EN KIND.MVH LENA

    SvaraRadera
  9. Adela: Tack :) Är faktiskt rätt nöjd med dem :-) Ska nog göra mer sånt. Ja du, det måste vara zipperallen som gör det :)

    Hilde: MMm, det är gosigt

    Frösötös: Japp, bra gissat :-)

    Lillis goes Odd: Tack söta. Ja, han är så go min lille kille...jag passar på så det räcker och blir över :-)

    Linda: Jag är kass på att plocka för jag hittar typ aldrig nåt men får man korgen serverad framför nosen får man ju lov att ta rens-skiten Sååå gott ju

    Ninna: Tack :)

    Pernilla: Mmm, det är gott :-) Tack söta

    Lena: Det kan ju vara lite olika i olika familjer kanske....

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar