VivanDivan

VivanDivan

fredag 9 september 2011

Dagens nr 3 och Felix & Emilia diskuterar döden

God kväll bloggisar! Jag vet det sjutton vad som hänt men för ett par timmar sen skulle jag böja mig ner och plocka upp något och då knakade det till i ryggen uppe vid nacken och nu kan jag knappt röra mig. Vad sjutton, är det nåt himla ryggskott man fått eller vad? Jäkligt ont gör det och jag känner mig ruskigt handikappad. Känns sådär att man ska sitta i en bil i över två timmar imorgon och försöka vara pigg och glad på spa…men det kanske går över inatt om jag vilar lite…

Idag i bilen hem från förskolan satt jag och lyssnade på barnen i bilen när de hade en intressant diskussion om döden efter att jag berättat att jag varit på begravning.

Emilia: “Felix, där de där skyltarna är på kyrkogården ligger alla döda”

Felix: “Jaha, men är de inte i himlen då?”

Emilia: “Jo, skelettet åker upp till himlen men skinnet ligger kvar här så vi kan ha en skylt att lägga blommor vid. Fast det är bara när prinsessor dör som man behöver lägga blommor”

Jag: “Men man kan ju faktiskt lägga blommor till alla om man vill”

Emilia: “Jo, det är klart, jag ska lägga blommor vid din skylt mamma”

Emilia forts: “Felix, när tjejer dör blir de änglar”

Felix: “Vad bli killar då? Kungar eller?”

Emilia: “Nej, ni blir spöken”

Ja, så kan det låta ibland när de små resonerar kring livets väsentligheter. De har mycket funderingar och det är så underbart att lyssna på deras resonemang…

Jag var tvungen att åka och handla nu efter att jag hämtat barnen och då åkte begravningsstassen av och på åkte en betydligt bekvämare klädsel. Blus ChillNorway och jeans G-star. Boots Primeboots.

P1160687P1160688P1160689P1160690P1160691P1160692P1160693P1160694P1160695

Faktum är att jag nu har en fjärde stass på mig för mysbyxorna som låg framme såg väldigt lockande ut så jeansen åkte av och mysisarna på. Nu halvligger jag i soffan men funderar på att lägga mig på spikmattan en stund. Kanske kan det hjälpa…

spikmatta

Måste ju också visa den fina buketten jag fick som tack för att jag sjöng. Den står så fint på bordet härhemma nu och ser vacker och “krispig” *asg* ut

P1160696

Ha nu en fin kväll alla fina

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Oj så trist m ryggen :( Hoppas det går över fort. Miljoner tack för att du delade med dig av "dödskonversationen" Skrattade högt åt det däe m att killar blir söpken :D Och vad bra att buketten är krispig :D
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Fina/söta barn du har och vilken fin dagens.
    När pappan i en familj vi känner gick bort sa min dotter: "Mamma, har vi tur så trillar han ner" (...trillar ner från himlen). Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är underbart att höra barnen resonera om svåra saker och höra deras tankar... Man undrar var de får allt ifrån :-)
    Hoppas ryggen bättrar sig och att du får en mysig dag på spa i morgon!
    Förresten den där ChillN-blusen är ju hur snygg som helst...
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga barn du har. Barn har rätt fina resonemang. Hoppas inte det är ryggskott du fått dig, och att du mår bättre i morgon.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken humor dina barn har :) Lästa högt för min man precis! ... och så snygga kläder du har igen. Hänger inte riktigt med i allt höstnytt du har hunnit med att köpa :) Sist men viktigast: krya på ryggen din! Naprapat är superbra på att rätta till, om du skulle behöva hjälp! Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastisk konversation :-D Hoppas spikmattan hjälpte - lät fruktansvärt obehagligt.

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Frösötös: Gick ju fort över så det var väl nån sträckning antar jag... Vassego. De är roliga ibland och visst är buketten riktigt krispig :-)

    L8: Tack snälla. Ha ha, de är så roliga ibland med sina kommentarer :-)

    Helena: Ja, det finns mycket som snurrar i deras små huvuden :-) Ryggen gick fort över och vi hade det toppen. Chillen är ett Traderafynd :)

    Hilde: Ja, de är rätt goa och det är kul att lyssna på deras funderingar :-) Var nog bara en sträckning eller nåt för det är mycket bättre nu

    Viveca: De är skojsiga ibland de små :-) Den här blusen är ett Traderafynd och förra årets modell så inte ens ny hi hi. Ryggen är mycket bättre tack. Var nog inte så farligt

    Oslotigern: Ja, de är goa. Spikmattan och lite massage av maken funkade utmärkt :-)

    Kramar sötnosar
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar