VivanDivan

VivanDivan

tisdag 13 maj 2014

Återhämtning

God morgon fina! Idag är huvudvärken något bättre men inte ska jag väl säga att jag känner mig i toppform inte. Liksom trött i huvudet, trött i kroppen och känner mig slutkörd på något vis. Kan ju vara så att man aldrig får den där återhämtningen som man så väl behöver. Helgerna är ofta uppbokade till max och även om vi var på semester nyss så blir det inte heller vila nog känns det som. Det är ju full fart då också på något sätt. Jag vet inte men jag måste hitta något sätt att få mikro-återhämtning om ni förstår vad jag menar. De där små stunderna av max-vila eller boozt som man behöver för att orka med ett tufft schema både på jobb och privat. Det är väl lika för alla tänker ni så vad gnäller hon över? Nä, det är inte gnäll utan mer ett konstaterande att så ser livet ut och vissa kanske är bättre att hitta de där små små booztarna i vardagen som vi alla så väl behöver. Jag är det inte det är helt klart och jag måste bli bättre på det. Så ge mig era tips på hur ni orkar med vardagen? Vad är era små booztar?

Dagens outfit består av blus Fira, jeans Circle of Trust, skor Guess och kofta Lindex

DSC_0169DSC_0170DSC_0171DSC_0172DSC_0173DSC_0175DSC_0174DSC_0177DSC_0178DSC_0179DSC_0180DSC_0181DSC_0182

Puss & Kram

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Usch det låter inte kul! =( Min spontana tanke är att jag förstår att du är trött för du/ni verkar leva ett liv i 190 med hektiskt jobb och mycket aktiviteter.
    Mitt råd är kanske att tänka över vad ni verkligen MÅSTE göra, måste man vara med på alla aktiviteter, MÅSTE man hela tiden ha något på gång? Ibland tror jag att man måste lyssna på kroppen och bara tacka nej till allt och bara vara, speciellt eftersom du har ett jobb som verkar kräva en hel del av dig.
    Lyssna på din kropp och försök varva ner!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare. Man måste inte vara med på allt utan får prioritera det som är viktigast. Sen är ju sömn otroligt viktigt, se till att du sover mycket, du som går upp så tidigt.

    SvaraRadera
  3. Jag har nog själv under de mest hektiska åren med yngre barn och massa åtaganden varit bra på att i prioritera och tyckt det är ok att inte göra nånting, ha lite tråkigt helt enkelt. I korta stunder. Sen måste jag nog säga SOVA! 7 timmar varje natt. Det ÄR återhämtning då kroppen reparerar sig. Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Jag håller med föregående, det är nyttigt att bara vara också. Måste det hända saker hela tiden? Jag brände ut mig rejält för 12 år sedan och livet är tyvärr inte sig likt efter det. Dock så har jag lärt mig att säga nej, prioritera och att sova ordentligt. Huvudvärken som du tampas med tycker jag är en tydlig signal att kroppen reagerar. Var rädd och dig!
    Min andningshål i vardagen är promenader och träningspass.
    Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar