VivanDivan

VivanDivan

torsdag 29 maj 2014

Min mors dag

Tjenixen alla fina! Idag har jag gjort ett tappert försök att vara ute i solen men gudars så det har blåst och varit kyligt. Brrrr, inte alls skönt. Låg på en filt en bra stund dock fast med både långbyxor och filt på och läste i en bok. Sen har vi planterat lite mer blommor och satt upp pergolan och burit ut möbler. Men så var det det där med skruvarna också till pergolan. Är det bara vi eller är det fler som tycker att ni lägger saker på fiffiga ställen och sen puts väck har man glömt vart? I höstas minns både T och jag att vi sa till varandra att här lägger vi skruvarna så kommer vi ihåg det sen i vår. Jo tjena….:-)

Kom på att ni ju inte fått se några bilder från hur jag spenderade mors dag förra helgen. En dag som började sådär faktiskt med att jag kände mig lite bortglömd.(Förväntar mig ABSOLUT INTE några dyra presenter och sånt men den där lilla tanken kanske….som jag trodde min man glömt bort).

T gick nämligen upp tidigt för att åka och jobba och mina barn är ju så små så de har ju inte riktigt koll på kalendern själva. Men sen kom de ju på det och jag fick både blombuketter, teckningar och en sisådär 1000 pussar och kramar :) Firade med lite hallon, blåbär och vaniljgrädde ute på en filt i värmen. Jag fick ligga och bli uppassad hela dagen med en god bok och barnen spelade krocket i bakgrunden och bara att höra deras skratt och glädje är ju en fantastisk mors-dags-gåva. Och till kvällen kom T hem med rosor och trisslotter (ingen vinst men tanken var fin) och så åt vi räkor med tillbehör efter att vi varit och röstat och lämnat blomma till mamma som inte var hemma men tyckte det kunde vara trevligt för henne att komma hem till en blomma på bordet :)

DSC_0448DSC_0450DSC_0452DSC_0453DSC_0454DSC_0455DSC_0457DSC_045901ccc0e45a102970f6df09c04a1dad9b853eedda9bDSC_0460DSC_0461DSC_0463DSC_0466DSC_0469DSC_047001d6fbbc31d2b2a806edb088e67cb538c1b50a4e87

Ja, det blev en helt superjättemysig dag på alla vis och jag är sååå stolt att få vara mamma till de allra finaste små och försöker verkligen vara den allra bästa mamman jag kan vara till just de två. Och det är ju den bästa presenten man kan få…

Puss & Kram

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar