VivanDivan

VivanDivan

tisdag 20 maj 2014

Nackdelen med att pendla

Halloj vänner! Idag blev det ju en kort arbetsdag för jag hade inte varit på jobbet mer än en halvtimme så ringde de från skolan. Felix mådde illa och hade ont i magen och huvudet och med tanke på att två barn hade kräkts igår på skolan och idag ännu en så trodde de givetvis att han var magsjuk. Till saken hörde också att de en kvart efter att de ringde skulle åka iväg på utflykt hela klassen och visste inte vad de skulle göra av min lille prins. Ja, men jag kan ju fortfarande inte “beema” mig till skolan från jobbet utan det tar mig nästan en timme att packa ihop, gå till parkeringen en kilometer bort och så åka hem till pyttestan och till skolan. Och T var idag ännu längre bort så vad gör man då? Försökte ringa pappsen men han skulle på ett möte och Ts föräldrar bor ju en bit utanför stan så de skulle inte hinna in så mycket innan mig i a f. Som tur är har jag min mamma jobbandes på förskolan bredvid skolan och nu kunde de skicka över Felix dit (han hade inte kräkts så det gick bra) men vad hade de gjort annars liksom? Hade de tänkt lämna honom ensam då eller vad var planen. Nä, det kändes lite olustigt idag faktiskt och det är ju detta som är den stora nackdelen med att pendla till jobbet och barnen är så långt bort. Och också en av anledningarna till att jag är miljöbov och åker bil till jobbet istället för kollektivt. Jag måste kunna ta mig hem så fort som möjligt när sånt här händer och kan inte stå och vänta på ett tåg. Nä, det går inte…

Nu gick det ju bra tillslut och vi har myst hemma jag och prinsen. I o f har han sovit bort nästan hela dagen men inga kräkningar så jag vet det sjutton om det var magsjukan han fått i a f. Han klagar i o f både över magvärk och huvudvärk så jag vet inte vad det är han råkat ut för. Ingen feber men uppenbart hängig är han då han ju sovit hela dagen och varit allmänt loj…

Men min dagens ska ni väl inte slippa för det…Jeans Circle of Trust, gammal tröja från Object och skor Diesel.

DSC_0305DSC_0306DSC_0307DSC_0308DSC_0313DSC_0314DSC_0315

Puss & Kram

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar