VivanDivan

VivanDivan

söndag 25 maj 2014

Ögonfrans- och brynfärg…nä, det var ingen hit…

Halloj vänner! Ursäkta den sena uppdateringen idag. Jag har unnat mig själv en riktigt slö dag idag på mors dag och allt. Jag har legat ute i solen och läst en god bok, ätit hallon och blåbär med grädde med barnen ute på gräsmattan, varit och röstat, fått rosor och egenblockade buketter och snart blir det skaldjur med tillbehör till middag. En riktigt skön dag och jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag inte låg i grusgångarna och rensade ogräs faktiskt. Nä, på mors dag får man unna sig att vara lite lat eller hur? :-)

Men just nu ligger jag här och ser inte riktigt klok ut i ögonen. Igår var jag ju och färgade ögonbryn och fransar och det blev bra, jodå det blev det men under dagen idag har det börjat svida och klia så jag håller på att bli tokig. Ögonen är så röda att jag ser ut att ha storbölat hela dagen typ. Fick ju något liknande mot hårfärg här i vintras och nu alltså samma med bryn- och ögonfransfärgen. :-( Allergisk reaktion big time och jag mår faktiskt lite konstigt t o m. Vet i o f inte om det beror på färgen men känner mig illamående, huvudvärk och liksom yrslig. Kan ju vara solen också förstås…

Så den som vill vara fin får bokstavligt talat lida pin om man heter Vivvi och tydligen inte tål någon form av hårfärg :-(

DSC_0370DSC_0371DSC_0372DSC_0373

Jodå, såhär såg man ut igår. Idag och imorgon får jag väl gå i solbrillor för att dölja mina rinnande röda ögon…

Puss & Kram

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Aj det var inget bra, ögonen är ju extra känsligt. Jag färgade första gången nånsin för ca 4 v sen. Nu är öhonbrynsfärgrn typ borta och fransarna märkte jag absolut ingen skillnad på. De blir ju knappast fylligare, set är ju den effekten i alla fall jag vill ha. Känns lite som att det inte alls är så besvärligt att måla själv egentligen, vet inte vad du tycker eller alla som testat. Kram Milla

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar