VivanDivan

VivanDivan

söndag 18 maj 2014

Ett apelsinträd minsann

Halloj vänner! Vilken härlig sommardag vi haft! vi spenderade nästan hela dagen idag på poolspel med Felix pojklag och Emilia var med också då de var lite dåligt med folk. Sååå söta när de i sina alldeles för stora matchställ springer omkring och kämpar om den där lilla runda saken. Riktiga kämpar allihop och vi var sååå stolta över dem. T tränar ju och jag hjälper till på ett hörn också så mycket jag hinner. Jag har ju både mina gymnaster och innebandylaget att ta hand om men jag hjälper till så mycket jag bara kan för det är ju så härligt med idrottande ungar :)

Hörrni, förresten, jag har glömt att visa er vad jag fick av mina föräldrar när jag fyllde år (bl a). Jo, ett apelsinträd minsann. Eller är det cumquats kanske? Fint är det i a f och nu har jag haft det i snart två månader och IT’S STILL ALIVE!!!! Jag som är urkass med växter men den blommar faktiskt t o m nu och är full av små orangea frukter som väl inte smakar sådär jättegott men tycker det är fint i a f :-)

DSC_0966DSC_0967DSC_0968DSC_0970 

Nu ska vi äta lite grillat här för det går ju bara inte en sån här vacker kväll att INTE grilla. Oh no…

Puss & Kram

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Har också ett sånt träd (kumquat) och tycker de är supergoda att göra smoothie av :) Tyvärr har jag typ ätit upp alla frukter så jag väntar på fler. Så tips - ha det i smoothie med lite annat smått o gott!
    /Ingela

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar