VivanDivan

VivanDivan

fredag 30 maj 2014

Vivvi grillar

Men fy ni anar inte vilken stank vi har härute på landet just nu. Bönderna håller på att gödsla åkrarna och det luktar verkligen helt fruktansvärt. Nästan tur att det regnar ute så vi kan spendera dagen inne för det går inte att vistas ute i skitlukten på riktigt alltså…tvi vale men det är väl smällen man får ta när man bor på landet. Ett par dagar om året med skitstank :)

Så jag passar på att slappa, titta på lite film och bada fötterna i havssalt-bad. De har börjat flagna nu efter min babyfeet-behandling förra veckan och ser rent ut sagt hemska ut. Tänkte jag skulle hjälpa till lite och fila dem så de blir sådär mjuka som utlovat :)

Hur har ni det b t w med grillningen därhemma? Är det den typiska man-sysslan som det alltid talas om eller delar ni lika? Här hemma tycker T att grillandet kommer på hans gebit och han njuter nog av att sitta därute med en kall öl och peta på köttbitarna på gallret. När jag grillar är det oftast mer ett stressmoment då jag oftast gör allt annat samtidigt. Springer in och kollar potatis, fixar sallad och sås, dukar mm. Sånt som han tycker att han ska slippa när han sköter grillen. Och efter förra helgen är jag beredd att hålla med. Vi bestämde nämligen att byta sysslor. Jag skötte grillen och han resten. Och ja, då går det såhär…

Kycklingklubbor skulle det bli och hmmm…ja ni ser själva hur det går när Vivvi grillar…

Det börjar rätt bra och jag tycker jag har koll på grejerna. Men så ringer telefonen och jag blir då påmind av min käre make att gå ut och vända på de små rackarna …

IMG_4211

…och oooops….lite svinn får man räkna med…

IMG_4212

Men sen eskalerar eländet…

IMG_4213

…jo…

IMG_4214

Meeen, jag lyckades rädda det mesta och det blev rätt gott tillslut men phjuuu vilken pärs. Så kan det gå när Vivvi grillar…

Puss & Kram

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar