VivanDivan

VivanDivan

lördag 24 maj 2014

Som hotellfrukost

God morgon i sommarsolen! Ja, idag är det verkligen sommarsol. 20 grader redan och det kommer bli en strålande dag. Idag har vi en hel massa saker att göra. Jag har en tid för att färga ögonbryn och fransar, barnens dag på stan med aktiviteter, ogräsrens och plantering av blommor och så ska vi väl hinna med en grillning också ikväll. Kommer bli en härlig dag det känner jag på mig och jag laddar lite nu med mys i soffan med lilleman bara han och jag. Han tittar på en film på TV och äter frukost i soffan och jag ligger och kikar på miniserien Rosemary’s baby på datorn och bloggar lite. Riktigt bra serie b t w. Se den om ni har chansen!

Och på tal om frukost. Ibland får jag såna där ryck och gör helgfrukosten till något lite extra. Det är sån där vardagslyx vi unnar oss ibland. Idag blir det inte en sån för jag orkade inte handla efter jobbet så idag blir det normal frukost med gröt/yoghurt och smörgås med skinka, ost och gurka samt mjölk att dricka för de små men för ett par veckor sedan hade vi riktig hotellfrukost här hemma. Det bästa jag vet är äggröra och rökt lax samt fruktsallad med det där lilla extra ni vet. Jordgubbar och ananas t ex. Jag är ingen frukostmänniska och har svårt för mastiga mackor eller liknande men just äggröra är så milt och lite frukt på det är ju så gott. En god kopp citronte i finaste koppen är ju ett måste också samt ett glas härlig juice. Allt förstås på finaste porslinet. Visst blir det mycket godare när man har finaste porslinet? :-)

DSC_0978DSC_0977

Barnen vill dock gärna ha smörgås och toast är favoriten :) Och frukt på spett är ju lite extra lyxigt sådär tycker mina små :)

“Det här är ju som hotellfrukost mamma” 

DSC_0973DSC_0974DSC_0976

Nu ska jag återgå till min spännande serie här. Hoppas ni får en helt fantastisk dag mina vänner…

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar