VivanDivan

VivanDivan

onsdag 9 februari 2011

Bildårar och att bli irriterad i trafiken

God morgon! Jag pendlar ju till jobbet och det på en ganska hårt trafikerad väg.  Bor ju i småstaden och många pendlar. Tåg har jag gett upp för det går ju aldrig i tid oc dessutom kommer jag hem fortare med bilen och om barnen skulle bli sjuka eller något så vill jag vara flexibel och komma hem fort.

Men nu till ämnet. Vad mycket dårar det finns ute i trafiken. Nästan varje dag ser jag något som inte är riktigt klokt. Något som irriterar mig till max är när man det ligger en bil och kryper fram i typ 70 på 90-väg och man ska till att köra om. Väntar till ett bra läge och vips, då kommer en bil bakom och ska köra om både mig och bilen framför. Respektlöst. Här har man ju legat och väntat på sin tur men nej då, nu får man vänta en halvmil till innan nästa tillfälle….häromdagen blev jag superirriterad och lilla fina långfingret bara råkade åka upp. Men sen fick jag dåligt samvete och tänkte på något jag lärde mig på en föreläsning en gång:

Fråga dig ALLTID vad anledningen till någons handlande är. D v s, tänk aldrig dåliga tankar förrän du funderat på varför en person gjorde som den gjorde. I det här fallet skulle det ju kunna vara så att personen hade jättebråttom till förlossningen med sin fru eller till akuten med ett barn som satt i halsen. Helt plötsligt lägger sig då irritationen och det är ju jätteskönt egentligen. Tar ju bara på krafterna att vara irriterad.

Detta var dagens visdomsord :-)

Dagens idag: Blus Odd Molly Light cotton embroided i lite military, jeans G-star, sjal Lindex och boots Friis & Company Rooska boots.

P1060227P1060226P1060228P1060229P1060230

Nu är det dags att med lugnt humör sätta sig i bilen och fara till jobbet. Inga irritationer idag inte

Puss & Kram

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. SÅ rätt att tänka så :-) Irritation tar energi till max.

    Snygg dagens :-)
    ♥Åsa

    SvaraRadera
  2. Hm kanske något för mig att tänka på som har ca 2 sekunders stubin *rodnar*
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Vivvi!
    Du är jättefin idag.
    Ha en fin dag, & jag kan tipsa dig som gillar sjalar att NordLjus fått hem en leverenas med ett eget märke nu:
    www.nordljus.net.

    kramar Kicki som återigen fått tillbaka sin blogg med design & allt :-)

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Åsa och Kicki!

    Frösötös: jag brukar också vara en riktig hetsporre men sen jag började tänka såhär har det faktiskt blivit bättre :-)

    Kicki: Tack för tipset, ska genast in och kika

    Åsa: Visst är det :-)

    Kram till er

    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar