VivanDivan

VivanDivan

onsdag 16 februari 2011

Recepttime igen med Ellie Goulding

God kväll!
Nu är det dags för recept igen. Jag åkte hem lite tidigare idag från jobbet för det har varit många sena kvällar på sista tiden och kände att jag behövde flexa lite. Emilia är på balett och T och Felix har lite pappa-son-tid nånstans så jag är helt ensam hemma en stund till. Tycker huset blir sååå tyst när jag är ensam så det är helt sjukt. Blev därför lite Spotify med min “Soft-lista”. Senaste tillskottet på listan är Ellie Gouldings version av Elton Johns Your Song. Såååå himla bra…

Samtidigt som jag sjunger så rösten blir hes lagar jag kvällens middag som består av en supergod paj. Brukar vara lite varierande ingredienser men basen är samma: Salami, oliver och tomater  (ibland färska och ibland soltorkade).

Pajskal:

3 dl vetemjöl

125 g margarin

2 msk vatten

Äggstanning:

4 ägg

4 dl mjölk

salt & peppar

Fyllning:

Salami (så mycket man tycker är gott)

Gröna oliver (jag brukar dela dem)

Tomater (soltorkade eller färska)

Ost (vanlig eller för lite extra touch getost eller fetaost)

Ruccola till garnering (vissa gillar att den går med i ugnen men jag kör den uppepå när pajen är klar)

P1060640

1. Blanda mjöl och margarin till degen. Tillsätt vatten och knåda snabbt ihop degen. Tryck ut i en form och ställ kallt ca 30 min

2. Blanda till äggstanningen

3. Skär salamin i lagom stora bitar, skiva tomater och oliver.

4. Förgrädda pajskalet ca 10 min

5. Lägg i fyllningen och slå över äggstanning. Toppa med ost och ev ruccola.

6. Grädda på 225 grader i ca 30 min

7. Toppa med ruccola

GOTT!

P1060642

Nu kommer La Familia hem och vi ska äta den fina pajen. Återkommer lite senare med Del 2 i mina modemåsten

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar