VivanDivan

VivanDivan

onsdag 2 februari 2011

Planera barnkalas

God morgon! Om ett par veckor fyller Emilia 5 år och hon önskar sig såååå mycket ett stort kalas och nu är planeringen i full gång. De har en ganska bra regel på förskolan att om man ska bjuda barn därifrån får man antingen ringa föräldrarna till de barn som ska bjudas, skicka lappar med posten eller också  om man vill dela ut lappar på förskola får man lov att bjuda alla på avdelningen. Tycker jag är väldigt bra så ingen blir utanför. Så Emilia ska nu få bjuda hela avdelningen + ett par av våra vänners barn så det kan bli upp emot 30 barn!!!!! Shit, blir lite rörigt att ha det hemma men fick då en idé när Emilia själv var på kalas i badhuset för ett par veckor sedan. Så nu är det klart. Det blir badkalas. Man hyr då hela badhuset efter stängning och får vara där ca tre timmar. Korv med bröd kan man köpa till vilket ju är perfekt och så tar man bara med sig lite fikabröd till efterrätt och lite godispåsar. Och faktiskt till en väldigt billig peng. Så ikväll ska jag sätta mig och göra inbjudningar….

Ikväll ska jag försöka göra ett inlägg om mina “mode-måsten” till våren. Vad har DU för måsten? Trender som DU bara måste ha? Mmmm, tål att funderas på….

Dagens idag är en panikrotning i garderoben: jeans Killah, tröja faktiskt ingen aning, har klippt bort lapparna, fuskpälskrage Gina Tricot, kängor La Redoute creation. Pälskragen är faktiskt väldig flexibel och man kan ha den lite olika, som man vill….

P1050964_2P1050966_2P1050962P1050963P1050965P1050967P1050968P1050969_2

Puss & Kram

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Hehe - för mig som inte har några barn känns tanken på kalas för mer än 30 små människor smått överväldigande :)Gullig du är som låter henne ha stort kalas - hände tyvärr aldrig när jag var liten. Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Badkalas är ju HELT perfekt !
    Klart du måste VÅGA ! Jag tror att båda kommer att bli supersnygga ! Just brodyren i båda är ju i bomull, så där är ju inga konstigheter... Å jag tror att trådarna åxå är bomull faktiskt. Så VÅGA ! *hejar på*
    Kör ett stort paket Hedins & maskinen sätter du på 60 grader & HALV vattenmängd. ( ja, dom går att tvätta i 60 grader) :-)
    Väntar med spänning ;-)

    SvaraRadera
  3. Frösötös: För oss känns det faktiskt som en lättnad att ha det i badhuset för då slipper man fixa och dona hemma. Nu kan man bara åka dit och allt är klart och det är värt mycket :-)

    Johanssonskan: Få se om jag törs, ska prova med den missfärgade först få se hur det blir. Tack för tipset

    Linda: Tack Snygg-Linda :-)

    Kram till er alla
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar