VivanDivan

VivanDivan

fredag 25 februari 2011

Sobea Topp, Campadre Flopp…

Godkväll kära vänner! Nu sitter jag i soffan efter en riktigt hektisk dag, Sprang både på lunchen och efter jobbet för att hitta bra födelsedagspresenter till Emilia som ju fyller 5 imorgon.

Var också in i “min” Odd Molly-butik och de har fortfarande inte fått in ett enda plagg från Spring-kollektionerna. Är inte det konstigt. Var väldigt urplockat nu på pre-spring och tjejerna i butiken sa att de väntade och väntade….skumt eller hur är det ute i övriga landet?

Nu har vi nyss ätit fredagsmiddag och jag sitter med ett glas rött men sån magknip att det nog knappast kommer att bli urdrucket. T ville inte ha pizza som lillan önskat så han hade lagat pepparbiffar till oss med härlig grönsallad medans barnen fick pizza. Tyckte jag också var bättre då jag inte är så förtjust i pizza. Nu sitter vi i soffan och det är “Bärgarens hejdlösa historier” som gäller. Spinn-off på filmen “Cars” och helt fantastiskt rolig. Kan jag verkligen rekommendera för er som har barn därute. Mina älskar den och t o m mamman sitter och skrattar.

bärgarn

Fick hem paket idag också från Campadre med fina plysch-dressar från Sobea. Sååå himla mysig velour och härliga färger och modeller. Perfekt till vår och sommar. MEN……..

….Campadre! Hade inte gjort ett rätt nästan. Tre av fyra plagg var fel storlekar mot vad jag beställt. Kikade t o m på följesedeln som var med i paketet och där stod verkligen de storlekar jag beställt. Nu fick båda jackor som var enorma och Felix byxor var en storlek större och Emilias var en storlek mindre än hans men båda älskade dressarna så mycket att det får vara. De får väl växa i dem för kampanjen är ju slut så det går antagligen inte att byta….

Inte sådär jättesugna att posera då filmen är i full gång på TVn….

P1060851P1060848

Och så helt plötsligt….Felix vänder sig om och kramar sin syster. Sånt smälter väl en moders hjärta, spontan syskonkärlek….eller var det mamman som sa: “Ge varandra en kram nu snääääääälla!”

P1060854P1060853P1060852P1060855

Nu är det chips och film som gäller och kanske lite Let’s Dance. Ha en bra kväll kära bloggisar…

P1060857

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Här hemma älskar vi också Cars, allt som har med filmerna att göra och har väntat i 2 år på att uppföljaren ska komma!

    Så underbart söta ungarna är! Och sobeakläderna ser verkligen jättemysiga ut, hoppas de växer i dem.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder på barnen:) Kram

    SvaraRadera
  3. Är det alltså en film? Jag har bara sett de avsnitten på tv ibland. Skulle nog bli en höjdare här hemma eftersom Blixten gick dygnet runt i 1 år nästan här hemma! ; )

    SvaraRadera
  4. Marita: Ja, vi har den på DVD men det är en massa kortfilmer på den. Felix är helt Cars-tokig och vi läääängtar till i sommar då Cars 2 kommer

    Tack Linda!

    Lindiloo: Tack! Vi väntar också med spänning till sommaren när tvåan kommer. Vart eld och lågor när vi hittade Bärgarn-filmen :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar