VivanDivan

VivanDivan

fredag 18 februari 2011

“Klä dig inte efter den personlighet du är, utan efter den du vill vara…”

Har ni hört det uttrycket. Nu har jag stött på det tre gånger på en vecka i olika former och då måste jag ju bara ventilera det här.

Orginalet var: “Klä dig inte efter det jobb du har idag, utan efter det jobb du skulle VILJA ha”.

Sen läste jag i Chic idag och då hade chefredaktören tagit det ett steg längre till att man inte ska “Klä sig efter den personlighet man vill ha utan efter den man vill vara”.

Hämtade min älskade syster som är hemma från Prag i helgen vid tåget och då pratade vi om det i bilen. Hon är så fin jämt i fina kjolar, blusar och kavajer och jag känner mig oftast inte hemma i “business-woman”-outfit men ju mer jag tänker på det, desto mer känner jag att det stämmer. Man planerar ju sin outfit efter vad man ska göra. Ska jag träffa min andra syster som är en riktig tuffing med baggyjeans och tuffa kläder blir det ju att jag anpassar mig. Ska jag på något viktigt möte blir det ju strikt med kavaj eller blus och träffar jag kompisar blir det oftast mysdress. Alltså tror jag på detta. Vi är olika personer i olika situationer och då klär man sig efter det. Nu vet jag att detta förstås inte gäller alla men många av oss….

Eller vad säger du?

Ikväll kommer jag lägga ut mitt modemåste del 2 men i väntan på det tänkte jag visa några bilder från när jag ville vara prinsessa för en dag och också faktiskt fick vara det….på vårt bröllop…:-). Av respekt till min man som inte vill synas i bloggen och andra deltagare på bröllopet är det lite utsuddat på vissa bilder…

Syrran fixar sista touchen

_MG_7424

En bild lyckades jag övertala T om att vara med på och då valde han denna

_MG_7443

Kallt i oktober, tur att gåshuden inte syntes på korten

_MG_7466

Bedårande eller?

_MG_7489

Min far lämnade över mig

_MG_7494

Usch vad nervös jag var

_MG_7500

Släpet

_MG_7537

Hela sällskapet

_MG_7502

Brudnäbbarna är ju bara sötast

_MG_7515

Jag lovar att älska dig i nöd och lust

_MG_7522

Släpet igen

_MG_7557

Kramkalas utanför kyrkan med ris i håret

_MG_7607

Sötaste igen

DSC02389

När brudgummen går på toaletten plingas det i glasen och alla manliga deltagare får kyssa bruden

DSC02418

Obligatoriskt tårtkladd

DSC02438

Puss & kram

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Otroligt vackert. Vackra blider. Vacker Vivvi! Söta barn.
    Tack för att du delar med dig att detta fina underbara!
    Kramar och ha en trevlig helg!!!
    L

    SvaraRadera
  2. Sååååå vackert! Tack för att du delar med dig! /Ellenor

    SvaraRadera
  3. Å vad vackra ni är!! Jag är glad du fortsätter blogga.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Wow vilken vacker brud du var!! Fantastiska bilder!! Kul att du visar dom!! Du är verkligen vacker!!

    Kram.

    SvaraRadera
  5. Tack snälla underbara ni! Ska jag vara ärlig så var detta ett av de tillfällen i livet då jag verkligen faktiskt kände mig vacker på riktigt :-)

    Kram till er finingar
    /Vivvi

    SvaraRadera
  6. Förstår att du kände dig vacker. Du strålade som en sol, och klänningen, säger bara wow!
    Den är underbar, och ni är ett supervackert par.
    Men en sak vill jag också tillägga, och det är att du alltid är vacker på riktigt...

    Kram K

    SvaraRadera
  7. åhhhh tack för du visar dig dina fina bilder varit såå nyfiken!! Du ser sagolik ut vacker gör du alltid och klänning underbar, wow vilket följe nu är fantastisk fina alla!!

    Jag gifte mig oxå i oktober fast 2/10 10 vi hade underbart väder what´a feeling det var !!! Hade en päls men jacka gillar den provar den lite då å då, har mina bilder på fb kan adda dig får du se mina om du vill :)

    Hade gott och TACK igen för du delger oss så fina bilder!!

    KRAMISAR

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar