VivanDivan

VivanDivan

torsdag 24 februari 2011

Vivvis modemåsten vår 2011: Del 3

Godkväll! Jaha nu är det äntligen dags för del tre i Vivvis modemåsten som jag tror komme bli i 10 delar + ett par bubblare. Dagens inlägg handlar om underbart vit vitt vitt. Jag älskar vitt och till sommaren när man är lite brun är det ju hur fräscht som helst. Kommer massa snyggt nu i olika prisklasser och några finingar har redan hittat hem till mig…

Den har lite rosa detaljer men älskar modellen och en vit får gärna titta hem till mig i vår. Odd Molly light cotton embroided. (Den med military broderierer är också superfin). 899 kr

Light Cotton Embroidered SEK 899, Odd Molly - NELLY.COM

Vita blusar funkar alltid. Denna från Selected Femme tycker jag är klassiskt snygg med lite volanger och i tunt fint material. 499 kr finns hos Nelly. Iris Shirt SEK 499, Selected Femme - NELLY.COM

Långklänning från Dry Lake 699 kr. (Nelly)

Aceline Long Dress SEK 699, Dry lake - NELLY.COM

Spetsklänning från Du & Jag 1099 kr (Bubbleroom)

Du&Jag1099

Blus från Lindex som jag tyckte var jättesöt. Måste jag nog kila in och prova. 299 kr

Lindex299

Tunika med spetskanter från Ellos 499 kr. Underbart somrig…

ellos499

Lite tuffare vitt från G-star. Skjorta ca 1099 kr i Sverige men finns i utländska shoppar också. Denna från johnlewis.com. Provade den idag och den är superfin på. Kan bli ett köp kanske…

g-star1099

Lovely volangklänning från By Ti Mo 1299 kr. Finns på Tintinstyle

ByTiMo

ChillNorway måste ju också få vara representerat och detta i form av två klänningar. Först Maui singlet 999 kr. Sött till stranden eller hur?

ChillNorwayMauiSingletDress999

…och så helt underbart söta Gerandia dress i skön frotté (skulle jag aldrig trott att jag skulle tråna efter men denna är ju ljuvlig) 1799 kr.

Gerandia-Dress

Söt klänning från Maria Westerlind finns på Nelly 1449 kr

Marina Dress SEK 1449, Maria Westerlind - NELLY.COM

Klänningen nedan från Ellos har jag redan köpt och den var faktiskt både prisvärd och snygg. Kan jag rekommendera med ett skärp som modellen på bilden. Och bara 399 kr. Hade dessutom en rabattkod på 50% och då, ja ni ser vilket fynd…

ells_1270465_M

Ester Elenora har mååååånga fina klänningar i vitt i vår och denna är nog min favorit. Vet inte riktigt pris men skulle tippa på ca 1000 kr.

DSC_7750

Love Forever har också vita finigar, bl a denna som jag inte heller vet pris på men härlig med alla volanger tycker jag

7021810-origpic-142f32_jpg_0_0_100_100_300_449_100

Lite tjockare tröja är ju skönt till kalla sommarkvällar och den här tröjan från Hunky Dory är sååå snygg. Tänk med slitna jeans och kanske vita converse. Mmm kan va nåt det…1399 kr. Finns bl a hos elinmaria.se

HunkyDory1399

Blus från H&M 199 kr. Tycker det är supersnyggt att som modellen stoppa in den i skjortsen. Jeansshorts är ju ett måste till sommaren och en blus till i vitt blir ju aldrig fel

hm199

Klänningen nedan dissade jag totalt när den kom i Odd Molly pre-spring kollektionen och tyckte den såg ut som en tantig tältklänning men efter att ha sett bilden från Fabulous living ändrade jag helt uppfattning och blev nog lite kär. Men tycker fortfarande att den kanske är lite dyr med sina 2399 kr så kanske till rean kan den bli min om den finns kvar. Odd Molly Timeless. Och med primebootsen till skulle ju looken vara perfekt för en dag på stan

oddmollytimeless2399

Vita byxor kan jag nog tänka mig och då antingen ett par jeans, capribyxor eller sköna baggy-byxor kanske i linne men känns som detta inlägg är fullt nu så ni får leta själva efter detta…Finns hur mycket som helst att sukta efter i vitt vitt vitt och jag tycker det kan vara riktigt snyggt att matcha både över- och underdelar i vitt. Vad tycker DU?

 

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar