VivanDivan

VivanDivan

söndag 13 februari 2011

Olyckor händer så lätt och min lille oturskille

God morgon! Usch, idag hände en olycka vid frukostbordet. Man försöker verkligen skydda småttingarna från alla faror men ibland är de så förbaskat snabba. Jag hade precis hällt upp tevatten till mig och T och tittar bort ett ögonblick. Felix har då fått för sig att han ska doppa tepåsen i Ts glas och ska dra koppen mot sig. Vi har rätt höga glasmuggar som inte är helt stabila kanske så den välter och han får allt rykande heta vatten över handen och armen. Har nu stått en kvart och sköljt med kallt vatten och jag tycker inte det ser så farligt ut som tur är. Ingen blåsa men litDSC04372e rött. Han blev förstås jätteledsen men sitter nu här lugn och äter en pepparkaka som tröst.

Bilden nedan är från Turkiet för snart tre somrar sen då han var 10 månader min lille prins. Han har alltid varit en liten oturskille och lite “klumpig” medans storasyster alltid varit väldigt “duktig” motorisk och tidig med allt. Kröp när hon var sex månader, gick när hon var nio o s v. Felix däremot tror förstås att han ska klara allt som storasyster gör men det slutar rätt ofta med blåmärken, bulor och gråt. Tänk vad olika de kan vara de små…

Hade tänkt slänga in kycklingreceptet från igår men tror jag gör ett eget inlägg av det. Detta inlägg är för dig Felix, min älskade lille son….slänger in ett par bilder till från Turkiet. Alltid glad min kille.

turkiet 076turkiet 102

Puss & Kram

/Vivvi

1 kommentar:

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar