VivanDivan

VivanDivan

lördag 26 februari 2011

Emilia 5 år, här är hennes dag

Idag har Emilia haft sin 5e födelsedag! Även jag känner att det är en stor dag varje gång mina barn fyller år för det är ju även en sorts födelsedag för mig som mamma. För 5 år sedan låg jag och hade såååå ont och jag fick förmånen att ge min dotter livet. Vilken underbar känsla så när ett barn fyller år är det ju även mammans dag för det är den dag man gav allt för att ge sitt barn livet.

Nåja, nog deep-talk. Emilia har haft en lååång dag och somnade precis i soffan till Melodifestivalen. Men den började såhär….

Frukost och sång på sängen med paket, välling och smörgåsar med kaviarhjärtan som är hennes absoluta favoritfrukost. Något nyvaken…

P1060908

Bästa presenten var nog ändå en ny cykel. Hon har haft en liten cykel och lärt sig cykla på men denna känns mer som en “riktig” cykel.

P1060915

…och sen åkte nya Rapunzel-klänningen på. Min lilla prinsessa. Krona och löshår fanns också i paketen

P1060919P1060920

Sen var det duschning och på med kläder för klockan 11 skulle vi träffa min mamma på biblioteket för barnteater. Mamma Mu stod på agendan. Lilla modemodellen med klänning och bolero från Kids-up och nya löshåret förstås. Varför tänker jag på Grease :-)???

P1060924P1060926P1060927P1060929

Förväntansfulla småttingar väntar på att föreställningen ska börja. Felix var förstås också med.

DSC00527

Efter teatern stod Marknad på schemat. Två gånger om året är det stor marknad i småstaden och idag var det alltså det. De hade fått varsin hundralapp i belöning för att de den här veckan hjälpt till att rensa sitt rum och storstäda. Vi fick ihop en hel soptunna med trasiga leksaker och skräp och tre kartonger med saker de inte använder. För hundralappen fick de nu köpa vad de ville och det slutade med varsin balong och leksak i leksaksaffären. De fick även lite böcker av mormor och mamma från bokrean. Och så blev det förstås varmkorv med bröd

DSC00529

Mina föräldrar skulle kommit hem till oss ikväll på middag men pappa var sjuk idag så han orkade inte och vi ville inte ha hit nya basselusker heller så istället bjöd min mamma på kondis och vi hade lite paketutdelning där. Emilia fick en klocka, lite kläder, en bok och en prydnadsfigur och så har hon fått skidor i förskott. De fick välja vad de ville och det blev kanelbullar. Mamman tog wienersemla. Smaskens

DSC00530DSC00533

Lite kokosbollar fick vi förstås med oss också. Det måste man ju handla på marken. Sen for vi iväg till matbutiken och skulle köpa något gott att laga till kvällen. Emilia önskade sig regnbåge men den var slut så det blev spättafilé. Imorgong lägger jag ut receptet på vår “Fusktunga walewska på vårt vis”. Det blev sååå himla gott och Emilia sa t o m: “Mamma, det här var bättre än pizza”. T den tråkmånsen gillar inte fisk så han fick en biff.

P1060990P1060991P1060994

Sen blev det tårta framför TVn till Melodifestivalen. Jordgubbstårta var önskad men eftersom vi inte skulle få främmande köpte vi faktiskt en liten tårta. Brukar alltid baka annars men det får bli nästa helg när vi får släktbesök.

P1060997

Snuttan blåser…

P1070001

Trött liten tjej som faktiskt var rätt nöjd med sin 5e födelsedag somnar så sött i soffan…

P1070004

♥ Jag älskar dig min underbara tjej ♥

♥♥♥♥♥♥♥♥

Puss & Kram

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig födelsedag ni gav henne - rena drömmen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott till Emilia (ett av mina favoritnamn :) )

    Kram från V

    SvaraRadera
  3. Det var ett fint inlägg och fina bilder på din tjej! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar