VivanDivan

VivanDivan

fredag 4 februari 2011

Innebandy i köket så blommorna far

God morgon! Igår kväll var det riktigt livat hemma hos familjen M. Jag och Felix spelade innebandy i köket så det stod härliga till. En blomkruka for i golvet men vad gör det? Felix tycker det är så roligt och som gammal innebandyspelare fick jag också leka av mig lite. Har t o m lite träningsvärk i baken idag :-)

Det är faktiskt himla kul att se att Felix tycker det är så kul med alla bollsporter då både jag och hans far är gamla idrottare. Kan ju förstås ändras men det ska bli kul att se om våra gener gått i arv ha ha. Emilia är inte alls så intresserad. Hon är mer åt balett och gymnastik-hållet och vart hon fått den talangen ifrån har jag ingen aning. Själv är jag totalt talanglös och vig som ett kassaskåp och T tror jag inte heller är nån stjärna på dans. Men det är i a f kul att barnen hittar sina intressen och det ska bli så underbart att se dem växa upp och utvecklas. Och vad de än väljer kommer jag vara världens stoltaste mamma…

Idag ska jag åka hem tidigare från jobbet för jag måste hämta småttingarna. T ska på massage på eftermiddagen så det blir lite pysslande för att få ihop det. Längtar faktiskt hem till ett glas vin och en favoriträtt: Scampi med sparris och chilli vitvins-och citronsås med färsk pasta. Jag kan lägga ut receptet ikväll för det är verkligen smaskens….

Idag dammar jag av min  Odd Molly Wigwam i grey strlk 1 från sommaren. Har hört att många haft problem med paljetter som far av men på min har inte en enda lossnat. Till det underklänning från Ellos och stövlar Björn Borg. Och jag har sett så sur ut på korten senaste tiden så idag ansträngde jag mig verkligen för att få fram ett litet leende…

P1060001P1050998P1050999P1060002P1060003P1060004

Puss & Kram

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Va snygg du är idag!!!
    Önskar dig en ljuvlig fredag med mkt fredagsstämning :)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Kicki! En underbar fredag önskar jag dig också
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  3. God morgon Vivvi!
    Tycker att du är finfin i din grå wigwam..

    Ha en fin fredag!
    kram

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Funderar på att köpa en wigwam själv.
    Min mamma har en (tyvärr inte i min storlek hehe)annars vet jag en som hade lånat den ganska ofta :-)
    kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar