VivanDivan

VivanDivan

torsdag 31 maj 2012

På sommaren blir jag en byx-tjej

God morgon bloggisar! Fy sjutton vad trött jag var igår kväll. Satt i soffan och det var liksom att varenda led kändes blytung och ville inte följa med mig upp i sängen. Trodde nästan jag skulle somna innan jag lade huvudet på kudden :)

Men nu är jag utsövd och torsdag idag. Sommarfest på barnens förskola på eftermiddag med lite picknik och jag tror barnen ska uppträda med sommarsånger. *Mysigt*

Jag tänkte imorse att jag ville ha klänning på mig men nu är det lite kallt att gå med bara ben och strumpbyxor känns för vintrigt på nåt sätt och då är det ju bara att skippa kjol och klänning. Blir alltså mest byxor för min del just nu. Och såhär är det varenda vår. Jag går i klänning med strumbyxor på vintern och på vår-sommar blir det jeans och byxor. Och gärna baggy-varianten också. Skinny-jeans hör också vintern till för när det börjar bli varmt vill man helst inte ha för tight. Jag är knäpp, jag vet men så blir det. Fast jag längtar tills det blir så varmt att det ska kännas bekvämt med bara ben och klänning för jag gillar ju klänningar…..

Men har man byxor kommer alltid problemet vad man ska ha till. Topp, blus, kavaj, skjorta…finns ju sååå himla mycket. Just nu är jag inne på små jackor eller blusar känner jag. Idag plockade jag fram en goding från förra året som faktiskt inte så många har tror jag. Odd Molly Shivers blouse i indigo strlk 1. Fastnade för den direkt när jag såg den och jag tycker fortfarande om den jättemycket. Älskar den blågrå färgen…Till har jag jeans från G-star och skor Tiamo Scorett. Linnet under är Mos Mosh.

P1230337P1230338P1230339P1230340P1230341P1230342P1230344P1230345

Tjolahopp, nu är jag på väg till jobbet. Ha det gott idag så hörs vi

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Verkligen snygg dagens fresha färger :) säger som du är oxå inne i ett linne/topp/blus/kavaj stimm med byxor till :) lätt enkelt och passar jämnt !!

    Ha en fin dag härligt med picknick på dagis hade min lilla prins i måndags men jag missade hade kvällspasset buhuuu de sjöng/dansade och blev utspolade då det är dax för förskoleklass ihöst !!

    / Tina

    SvaraRadera
  2. Snygga armband till dagens outfit!
    Nu har jag en ny tävling med världens finaste bok!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Jättefin kombo! Gillar min Shivers jag med, men den är ff lite trång, det dära förbaskade sista 5 kilona... Inspirerande outfit, tack fina!
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Verkligen snygg kombo, den gillade jag:) Hoppas ni hade det mysigt på vårfesten.
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar