VivanDivan

VivanDivan

tisdag 15 maj 2012

Vivvi fyndar orange och lyckliga små med nya mobiler…

Halloj sötisar! Nu ligger jag här i sängen med mina små sötnosar till barn. T är i Stockholm som vanligt och då tycker jag det känns så tryggt att ha småttingarna i vår säng. Sen får alla nanny-experter säga vad de vill om att barn minsann ska sova i egna sängar från typ dagen de föds. Det funkar för oss. Stort hus ute på landet och maken ofta borta. Då är det tryggt för oss alla tre…

Men det var ju inte det jag skulle skriva om. Vi var in till stan idag efter att jag hämtat de små på förskolan för jag var tvungen att köpa linsvätska och en ny mobilladdare då jag inte hittar min någonstans och telefonen var “död”. Sprang då in på H&M en sväng och såg världens läcker liten orange sak.

DSC_0092

Kunde inte låta bli att prova den då jag blev glad när jag såg den i all sin orangea och rosa färgprakt och den var fantastiskt snygg på tyckte jag. Lite sidenkänsla i tyget och går att använda som både klänning med bara ben i sommar och som tunika över jeans. Och priset: 199 kr. Vilket fynd!!! Men jag tror jag byter ut det rosa skärpet mot ett flätat orange istället. Vad tror ni om det?

DSC_0094

DSC_0093

Barnen gick inte lottlösa från stan heller. Felix fick en Barcelona-tisha och Emilia en blommig klänning som de valde själva. Hade ett tillgodokvitto så det blev bara 200 kr för alltihopa. Toppenshopping

DSC_0098

Men det bästa av allt för de små var att de inne på Expert där jag köpte laddaren fick en varsin sak också. När vi stod i kassan stod Felix och tittade på alla mobiltelefoner på hyllan och sa “Åååå vad jag önskar mig en mobiltelefon”. Vill du ha en telefon? sa mannen i kassan. Ja, sa Felix lite fösiktigt. Då gick han iväg in på lagret och kom tillbaka med en varsin mobil till mina småttingar. Ni vet såna där attrapper som de har som visningsex. Dessa modeller såldes inte längre så då fick de dem. Lycka…

DSC_0097

Felix har pratat i sin konstant sen vi gick därifrån och han är sååå lycklig :)

Nu ska jag sova tror jag och drömma om mer orange. Min nya favvofärg tror jag :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Fin H&M-blåsa! Och vad gulligt att ge barnen telefonerna:) Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilken gullig säljare:) Ibland blir man glatt överraskad

    Den blåsan har jag kikat på och den måste bara passa dig perfekt!

    Många kramar till dig idag för det behöver du. När blir det?

    SvaraRadera
  3. Vad gulligt att de fick telefoner :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Snygg! Kommer att klä dig. Härlig färg och vilket pris :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fröken Abbemaj 15, 2012

    Vilken trevlig säljare! Gulligt att han brydde sig om även de små!
    Kram

    SvaraRadera
  6. HM-blåsan var ju riktigt supercool, kommer att bli kanon på dig, och jag röstar på det flätade orange bandet till.
    Vilket snäll snubbe, fattar att barnen blev glada. :o)
    Kram snygging!

    SvaraRadera
  7. Orange är så himla fint och den blåsan kommer du att vara ursnygg i! Röstar på det orangea skärpet. Jag tycker också att det är trist att OM inte har mer sommarkläder att bjuda på men det finns ju så mycket annat fint!

    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar