VivanDivan

VivanDivan

torsdag 17 maj 2012

Tankar om vin, räkor och smutsiga karlar

God morgon bloggisar! Igår blev det myskväll med  räkor och vin. Tänk, man säger ju alltid att man ska äta räkor med vitt vin men jag tycker baske mig att det funkar lika bra med rött. Vitt vin är så himla säsongsbetingat för mig. Likadant med rosé. Dricker det bara på sommaren och då väl kylt så det liksom immar i glaset. Och på vinterhalvåret dricker vi i stort sett bara rött vin. Tycker det funkar utmärkt till både räkor och fisk av olika slag. Är ingen vinkännare direkt och de som kan nåt tycker väl att jag hädar nu men så är det i a f hos oss :)

Sen efter räkorna blev det hyrfilm. Ironclad med James Purefoy. Återigen en sån där “smutsig” hjältefilm som jag bara älskar. Det är ju så “hot” med lortiga karlar i uniform eller rustning :-) James Purefoy är ju bara sååå snygg i den här filmen men tittar jag på bilder när han inte är skäggig, lortig och med uniform är han inte alls lika het…Jag är skum i min smak jag. Tycker min käre make är superhot när han kommer hem alldeles full i målarfärg i sina målarbyxor. Det mina vänner is a turn-on he he :-)

ironclad-1

Visst är han snygg nedan men inte alls som på bilden ovan :-)

MV5BMjAyMTE1NTk1OF5BMl5BanBnXkFtZTYwOTE3OTI1__V1__SX214_CR0,0,214,314_

Nehej, nu ska jag sätta igång att vika ett enormt tvättberg här. Min dagens idag består av mysplagget nummer ett och tillika barbabappa-utstyrsel…

P1150094_thumb[5]

Ha det gott idag

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Skulle vara awesome om du ville delta i min tävling, dagens blogg. http://rebeccahnilsson.blogg.se/2012/may/tavling.html#comment :)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig till fullo!!! Smutsiga karlar i den skitigaste outfit är HOT värre hihi fast tycker nog han e bra Yammie på bilden med:) MEN gillar även en riktigt välklädd kille i svart kostym t ex å blanka shoes med en snygg frill it's à turn on for me;)!!!

    Kram ta't lugnt med tvättberget har samma aktivitet här hos mig!!!

    SvaraRadera
  3. Hey yooo ! En till som har koll på James Purefoy!! Superkul, för han är ju inte superduperkändis riktigt. Även om han höll på att bli James Bond, visst hade han passat bättre än nuvarande!?? Jag upptäckte James i "En riddares historia" för många år sen. Han passar verkligen i de lite ruffiga rollerna. I "Rome" var han rätt odräglig i sin rollfigur minst sagt. Hoppas du inte missade att han var med i "Revange" nyss som Victorias älskare, men han försvann snabbt...
    Ironclad är helt ok, något blodig kanske och tappar greppet nånstans men det gör ju tyvärr den typen av filmer ofta, men skit samma när det finns nån värd att kolla på ;=) kram Milla

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar