VivanDivan

VivanDivan

söndag 27 maj 2012

Felix-och-mamma-dag…

Idag är det mors dag och även om jag inte överösts av presenter eller blommar är jag nog världens lyckligaste mamma. Jag älskar verkligen mina barn så mycket att det gör ont i bröstet och att få tillbringa en dag tillsammans med dem är bästa mamma-belöningen ever. Och ibland är det sååå himla mysigt att bara göra något med den ena av dem. Senast var det Emilia och jag som hade en mysdag och idag var det jag och Felix som skulle hitta på något tillsammans då Emilia var bjuden på kalas. Felix fick då välja aktivitet och det blev tågresa, bio och McDonalds som stod på önskelistan. Så det blev det…

Här kommer en bildkvalakad igen av vår dag…

Tänk att det ska vara så spännande att åka tåg. Sååå mycket att titta på

IMG_1281

Jag älskar dig mamma. Vet ni jag har världens mest kramgoa son. Jag får både kramar och pussar hur många gånger som helst varenda dag och han säger “Jag älskar dig” säkert 100 gånger om dagen

IMG_1284

Väl framme var vi hungriga och bestämde oss för att köpa med oss McDonaldsmat och satte oss ute på en bänk vid en fontän i stan

IMG_1287

“Det här är så härligt mamma! Bara du och jag”

IMG_1286

Härlig stund i solen. Kanske kan man få lite färg på benen också

IMG_1289

Felix fotograferar mamman. Klänningen jag har idag är från Love Forever och skor Converse

IMG_1293

Sjöjunfru? Nä, snarare en säl…

IMG_1294

Och vi fick besök av en liten pippi också när vi åt. Hur tam som helst och Felix matade den med pommes

IMG_1296

Sen promenad till nya fina Filmstaden. Första gången vi var där och såååå himla fint.

IMG_1298IMG_1299IMG_1300

Ho ho, vart är alla? Nähej, var nog bara vi som kom på idén att gå på bio en sån här vacker dag så vi var helt ensamma i salongen jag och Felix :-)

IMG_1302

Laddad med dricka och Popcorn. Mästerkatten blev det och andra gången för mig att se den eftersom jag och Emilia var på den i vintras Smile

IMG_1304

Puss min prins

IMG_1307

Sååå himla fin var den nya Filmstaden och superfräscht. Gillade discokul-arrangemanget

IMG_1310

Kiosken

IMG_1311

Efter filmen hade vi ca två timmar på oss till tåget skulle komma så vi tog en  promenad genom parken….

IMG_1313

Fullt med folk som solade, umgicks, kastade frisbee och annat parkmys

IMG_1315

Underbart i solen

IMG_1317

Mycket att utforska och klättra på

IMG_1320IMG_1321IMG_1322

Mitt i parken finns en stor trädkoja högt uppe i ett träd. Det är en konstnär som placerat ut små hus lite här och var i stan som hyrs ut som “hotell-rum”. Finns även i kloakerna och ute på en flotte i mälaren tror jag. Han vill dessutom ställa ett litet rött hus på månen har jag hört…

IMG_1323IMG_1324

Mamman! Vi var in på G-star och fick lite extra kassar att bära Happy meal, popcornkartonger, medhavda jackor och drickor

IMG_1325

…sen gick vi vidare ner till hamnen för att kika lite på båtar.

IMG_1328

Och tänk. det var nåt jippo av nåt slag med bl a ansiktsmålning för barnen. Och gissa nån som blev lycklig. Speciellt som han missade ansiktsmålningen igår.

IMG_1330

Hjäääälp, Spiderman is loose…

IMG_1331

Snacka om lycklig liten kille som faktiskt somnade när hon målade honom och föll nästan av stolen :)

IMG_1333

Sen kunde vi förstås inte låta bli att slinka in på favvobutiken Smile

IMG_1326

Och tänk, min beställda blus hade kommit. Men den får ni se en annan dag…

IMG_1336

På väg tillbaka till stationen. Vi körde leken att inte nudda skarvarna på gatstenarna. Jag har verkligen noja på att aldrig gå på skarvar på plattor och gatstenar. Sitter liksom kvar sen  jag var liten och det ser säkert jätteroligt ut när jag går på kullerstenar Smile

IMG_1339

Jag och min älskade son, knutna till varandra forever…

IMG_1342

På stationen var tåget nästan en timme försenat så vi roade oss bäst vi kunde….

IMG_1350IMG_1351

Men kan ni tänka er. Precis när vi satt oss på tåget som efter låååång väntan dök upp basunerades det ut att det skulle ställas in och buss skulle ersätta. Skapligt missnöjd liten kille

IMG_1354

Och efter ytterligare nästan en timmes väntan kom bussar och vi fick komma hem. Stannade på hemvägen från stationen och tankade bilen. Min lilla hjälpreda ställer förstås upp…

IMG_1356

Väl hemma stod T vid grillen och hade förberett kvällsmaten. Skönt att bara komma hem och sätta sig vid dukat bord. Nu har en mycket trött liten kille somnat för natten och mamman sitter och tar igen sig i soffan. Vilken dag. Man blir helt slut men jag kommer somna med ett leende på läpparna ikväll. Och veta att jag har världens bästa ungar…

Men det skojigaste var nog Felix kommentar på hemvägen.

“Mamma, ska du inte säga nåt till mig nu?”

“Vadå?”

“Jo, tack snälla Felix för att du följde med mig idag”

“Jaha, det är så du ser det sonen min ha ha”

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Hahaha slutklämmen är ju obetalbar :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilken härlig dag ni haft!

    Han vet sitt värde;) Vilken goding<3


    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig bildkavalkad och mysigt att göra något roligt med bara ett av barnen i taget. Ni är så fina så båda två. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin dag! Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig dag ni har haft och alldeles ensamma i biosalongen!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Mysigt! klänningen är underbart fin, hur är den i strl? vad har du för strl på din? // Loise

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig dag! Förstår att han somnade gott sen!
    Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar