VivanDivan

VivanDivan

fredag 18 maj 2012

Du fattas mig så det skär i bröstet…

Du fattas mig min vän! Du fattas mig så det skär i bröstet. Finns absolut ingenting…ingenting som kan ta bort smärtan jag känner just nu och mina tårar kan inte sluta rinna. Jag vet att du nu fått ro och att all smärta är borta för dig min vän men här är det bara så tomt så tomt och när du somnade in i min famn föll hela min värd ihop. Kan inte med ord beskriva den sorg och saknad jag känner just nu så jag låter bli.

DSC_0158DSC_0118DSC_0115DSC_0174

Jag älskar dig Hobbe och du kommer alltid finnas i mitt hjärta. Jag hoppas du har det bra nu där du är och att du nu får skutta omkring utan ont och utan rädsla med brorsan och bara ha det bra.

Den här låten passar så bra in på hur jag känner just nu. Varför ska det göra så ont?

Förlåt mig älskade vän

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

18 kommentarer:

  1. Åh, Vivvi! Vad jag tänker på dig nu och önskar att du slapp uppleva detta! Samtidigt kommer minnena till mig om när min Abbe avlivades. Fortfarande tre år efteråt gråter jag vid tanken, det sitter så djupt.
    STORA KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  2. All styrka till dig.

    Varje djup sorg har förlorad glädje till föremål.
    Tappa inte bort denna riktning.
    Låt inte sorgen glömma sitt ärende.
    Sorgen är den djupaste ära som glädjen kan få.
    HARRY MARTINSON

    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Åh, finaste Vivvi önskar jag kunde trösta dig. Skickar dig massor med kramar!

    SvaraRadera
  4. Fina du.. och fina Hobbe... <3

    SvaraRadera
  5. åh Vivvi, jag är så ledsen för din skuld. Det är tufft, och det kommer att vara det ett tag. I går var det ett halvår sedan Sissi försvann och det är fortfarande tufft. Jag tror fina Hobbe är tillsammans med min kompis, han älskade katter och hundar.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Usch nu gråter jag en skvätt:( Det gör så fruktansvärt ont och jag håller med dig: det skär i bröstet
    Lite tröst att han slipper smärta och skuttar runt och mår så gott.

    Jag tror ni ses igen

    Massor med kramar fina Vivvi

    SvaraRadera
  7. Ja, det är svårt, när våra älskade djur blir sjuka. Vår käre lille katt blev sjuk i början av året, och vi fick åka till veterinären med honom. Det fanns inget att göra med vår lille vän, och de fick avliva honom. En jättegullig veterinär, som förstod oss när vi grät och sörjde, ett 60-årigt par som miste en kär familjemedlem. Skänker dig en varm tröstekram från Eva L. i Blekinge.

    SvaraRadera
  8. Det gör ofantligt ont att skiljas från en fyrbent vän, men hur otroligt det än verkar nu så kommer det en dag när du kan tänka på Hobbe utan smärta och med bara glädje.

    När min springer spaniel Franklin dog, bara 2 år gammal, så fick jag denna länk av en vän och sedan dess har jag delat den till alla som förlorat ett djur.
    Jag hoppas den ska ge dig också lite tröst:

    http://indigo.org/rainbow/

    SvaraRadera
  9. Sitter här och gråter med dig... Fina Hobbe. Och alla minnen av min Bosse som jag förlorade på samma sätt för ett drygt år sedan väcks till liv. Jag vet vad du går igenom, det är ett helvete... Ledsen att inte kunna trösta dig!... Massa Kramar!!!

    SvaraRadera
  10. Åhh fy sjutton! Tårarna rinner bara jag läser det! Styrka och kärlek. Kram

    SvaraRadera
  11. Vi känner inte alls varandra men var tvungen att hoppa in här o läsa vad du går igenom. Den sorgen är så otroligt stark, något som folk som aldrig har haft djur riktigt kan förstå tror jag. Önskar all styrka till dig. Själv går jag omkring och måste snart ta ett beslut om när min hund ska avlivas, och jag har nog inte varit med om något så svårt tidigare tror jag.
    Stor kram.

    SvaraRadera
  12. :( kram pa dej...vet precis vad du gar igenom och det ar sa tungt.

    SvaraRadera
  13. Det är så tungt, jag vet...
    Stor kram!

    SvaraRadera
  14. Tröstekrammar skickas. Tänker på dig i din svåra stund. Kram!

    SvaraRadera
  15. Fäller en tår för Hobbe och dig, tänker på dig och skickar massa kramar! (Har själv 5 katter i himlen)

    SvaraRadera
  16. Åh finaste Vivvi! Jag känner och lider med dig. Vet vad du går igenom. Men för Hobbes del var det bäst för honom. Men det gör inte mindre ont för det. Massor med tröstkramaar!

    SvaraRadera
  17. Så sorgligt!Jag förstår det är svårt och smärtsamt. Många många kramar till dig!!!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar