VivanDivan

VivanDivan

tisdag 15 maj 2012

Håller jag på att byta stil or what?

God morgon bloggisar! Idag är det jobb och dagis igen för Felix är sitt gamla vanliga jag igen. Egentligen hade han väl kunnat gå till dagis igår men då han var så ledsen vilket han aldrig är och absolut inte ville och han hade ju ändå slagit i huvudet så ville jag ha honom hemma under uppsikt. Då är det ju perfekt med ett jobb där man faktiskt har möjlighet att jobba lite hemma under dagen så det dåliga samvetet inte blir alltför stort för missat jobb.

Vet ni, det känns som jag håller på att tröttna på Odd Molly för tillfället. Känner mig mätt på det på nåt sätt. Har ju hur många fina kreationer som helst i garderoben som jag skulle kunna använda men just nu är jag mer för det lite enklare. Hunky Dory, Mos Mosh mm. Kikar väldigt mycket på Gina Tricot, Lindex och H&M också för tillfället. Hur mycket snyggt som helst. Kan ju bero på att det är ny årstid men jag har en liten teori och det är att Odd Molly släpper sina kollektioner så himlans tidigt. Sista sommarsläppet var ju för lääänge sen och man har sett grejerna ända sen i julas. Jag har redan köpt mina favoriter och har inga kvar på önskelistan heller från vår/sommar. Det tycker jag är lite trist. Varför kan de inte sprida det lite mer. Sommarkollektionen kan väl för bövelen komma typ nu. Kan ju vara därför man börjar spana på annat istället. Det är liksom inte nytt längre….

Eller också håller jag på att byta stil…vem vet…:-)

Idag blev det i a f en Molly och det en av de lite enklare men ack så fina Multi Anglais ltd blouse i white strlk 1. Till den linne Lindex, byxor Maison Schotch och skor Swedish Hasbeens.

P1230187P1230188P1230189P1230190P1230192

Eller, njae…inte kommer jag tröttna på Odd Molly heller men har lite sådär svacka just nu. Till hösten kommer säkerligen suget tillbaka på allt fint som kommer då :)

Hur är det med er? Byter ni stil ofta? Eller kör ni på? Nån som håller med mig att det är trist att de släpper allt så tidigt på säsongen?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Nja...jag är ju Odd Molly trogen, men däremot byter jag ofta stil inom märket liksom. Ibladn det enklare, stilrenare, ibland lite mer arbetat. just nu är jag inne i en korstygnsfas, och de plaggen har jag inte tittat åt på länge, så nu var det väl dags...
    Jag kan hålla med om att kläderna kommer för tidigt så man hinner ledsna. Fast en fördel med det är väl att man kan hinna handla plaggen på rea innan det ens blivit dags att använda dem! Tror banne mig nästan att jag redan reahandlat klart...
    Kedjornas kläder köper jag inte längre, hur snygga de än är på galgen. Har upptäckt att de kläderna ändå inte blir använda sen när jag kommer hem. Alltid nåt som inte stämmer, dumt sydda, oskönt material, håller inte måttet i tvätten osv.
    Fast ska tilläggas att på underkroppen har jag oftast annat än OM!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag älskar ju fortfarande Odd Molly, men jag har aldrig tyckt om att bara klä mig i det och trivs i jeans och topp också bara faktiskt. Har alltid velat ha det lite enklare, men samtdigt hittar jag ständigt tillbaka till Odd Molly och min garderob. Det är liksom riltiga kvalitetsplagg i jämförelse tycker jag som håller så länge. Men just nu är jag inte alls klädintresserad känner jag så det går lite i omgångar. Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag känner likadant just nu och har sålt av ed del mollysar.
    Dock så jagar jag istället mollysar från gamla kollektioner då jag gillade dem bättre.
    Mycket är kaka på kaka eller går åt samma håll nu tycker jag.
    Tycker också att tex HM och Vero Moda har ursnygga kläder just nu.
    kraaaam

    SvaraRadera
  4. Jag är nog lite som Nena - byter stil lite inom Odd Mollyramen. Det är helt enkelt så att jag känner mig hemma i de plaggen och vet att oavsett vad jag tar på mig känner jag mig fin och bekväm i det :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du har supersnygg stil ! Älskar denna kombo! Du som är så smal passar ju i så mycket. Tror som du att OM släpper sina plagg så tidigt så man hinner tröttna lite. Men det är kul att blanda olika märken. Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Håller helt med dig!! Har inte köpt många plagg alls från vare sig OM eller Chillnorway denna säsong som jag tidigare varit storkonsument av...antar att jag helt enkelt inte gillar deras vår/sommarkollektioner tillräckligt och jag längtar oxå efter en lite enklare stil! Är inte så förtjust i kedjornas utbud pga bristande passform o kvalitet men på sommaren då det går mkt linnen ,t-shirts, strandklänningar etc då funkar det till vardags. Nu gillar jag det marina; blå och vitrandigt,Becksöndergaard stjärnsjal till, fräscha färgade byxor och jeans, lite army-inspo såsåm Mos Mosh snygga cardigans med army märke, skulle oxå gärna uppdatera min garderob med lite mer tuffa kläder som ex svarta linnen med guldiga döskallar, nästa inköp kanske?;)Lite trött på alla mina gulliga korsstygnsbroderade blusar just nu men byter stil rätt rejält mellan vår och vinter halvåret.
    Hoppas bara våren vill komma på riktigt nån gång!!
    Kram Annelie

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar