VivanDivan

VivanDivan

onsdag 2 maj 2012

En film som berör…

Halloj bloggisar! Tänkte jag skulle komma med ett filmtips igen. Såg “Machine gun preacher” med Gerard Butler igår kväll och hade förväntningen på den att den skulle vara en slötittar-action men den hade verkligen ett djup och jag fick verkligen något att tänka på efteråt. Den bygger på en verklig historia och handlar om kriminelle bikern Sam Childers som en dag råkar ut för en livsomvälvande upplevelse och får ett religiöst uppvaknande. Han åker till Sudan för att bygga hus och slås av den fruktansvärda situation som råder där med föräldrar som mördas och barn som kidnappas för att bli barnsoldater. Han bestämmer sig för att bygga ett barnhem och ge en frizon åt krigets barn. Satt och läste sen säkert en timme efteråt om situationen i Sudan och Sam Childers arbete och blev verkligen berörd.

Så detta blir dagens filmtips. Se den….

machine_gun_preacher-poster

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

14 kommentarer:

  1. Tack! Jag älskar att se på film så jag blir så glad över filmtips, men är den väldigt sorglig så orkar jag kanske inte se den, vad tycker du?
    Kramis Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, sorglig tycker jag inte den är. Möjligtvis nån sekvens men just tänkvärd. Man får insikt i hur det är i andra delar av världen precis just nu...Jag gillar själv oftast inte sorgliga filmer men den här är inte riktigt så...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Tack för tipset. Jag älskar dessutom Gerard Butler;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är ju rätt hot hot hot :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  3. Kul med filmtips, bara det inte är för sogligt! Jag skriver upp, får vi se vad J tycker!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, så sorglig tycker jag inte den är så det blir säkert bra :)

      kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Åh den bör jag se, bar för att titta på just honom:)ögongodis. tack för tipset

    KRAMAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är ju inte direkt ful ha ha :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Hej!

    Tack för tipset. Jag letar filmer som går att se tillsammans med konfirmanderna eller KU, vore det här någonting tror du?
    Kram från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror den här vore utmärkt för konfirmander och KU. Googla på Sam Childers så kan du läsa me om hans arbete.

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  6. Tack för tipset och vad fint att man blir positivt överraskad. Och tack för din fin kommentar inne hos mig.
    kramar och ha en skön kväll,
    L

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar