VivanDivan

VivanDivan

söndag 27 maj 2012

Barnens dag i bilder

God morgon bloggisar! Jag är fortfarande helt salig efter Eurovision-vinsten igår. Känns stoooort! :-)

Nu har jag lite bråttom här för jag och min son ska bege oss iväg på utflykt. Emilia är bjuden på kalas idag och Felix blev lite ledsen så vi bestämde oss för en mamma-och-Felix-dag. Han har fått bestämma och då står bio och tågresa på schemat. Kanske inte vad jag skulle önskat när det är sommarvärme och strålande sol men han vill så gärna och jag lovade ju att han fick bestämma så bio it is…

Men först lite bilder från gårdagen som var sååå perfekt. Nu kör vi lite bildkavalkad.

Först ville de rida häst och kön var förstås superlång. Men man kan ju passa på att titta på annat medans man väntar

DSC_0272

Emilia fick rida på Prince och se så lycklig hon ser ut

DSC_0276

Felix fick betydligt större Bella. Mamman tyckte nästan det var lite läskigt

DSC_0292

Koncentrerad

DSC_0280

Lycklig

DSC_0286

På scenen var det lite uppträdande av både blåsorkestrar, violinspelare och cirkus

DSC_0293

Gymnastikföreningen hade kört ner lite redskap som barnen fick prova på och vår grupp körde lite uppvisning

DSC_0298

Snuttarna

DSC_0299

Kullerbytta – sträck!

DSC_0302

Huvudstående

DSC_0308

Övervakar

DSC_0312

Lunch intogs på uteservering förstås. I väntan på maten måste man ju kolla mailen

DSC_0316

Läskande dryck

DSC_0331

Utsikt över torget. Det fanns lite andra aktiviteter också som ansiktsmålning och fiskedamm men köerna var sååå långa och godispåsarna till fiskedammen tog slut och när mina små skulle måla ansiktet var det slut så det var lite synd men vi hade kul ändå.

DSC_0334

Sen bar det av till badplats för balettavslutning med grillning, bad och så fick barnen prova på jazzdans som är ett nytt inslag i höstens kurser. Emilia har bråttom ner till vattnet. Felix var mer skeptisk

DSC_0336

Lite kallt var det allt

DSC_0337

Nu hoppar jag i

DSC_0356

De fick som sagt prova på jazzdans och Emilia vart hooked direkt. Hon tyckte det var sååå kul och de fick öva in en dans som de sen visade för oss föräldrar. Väldigt impad hur fort de lärde sig

DSC_0361

Mina killar ligger och vilar sig lite i solen

DSC_0364

Felix konstrar

 DSC_0368

Coooling

DSC_0370

Sötnöt

DSC_0371

Mer dans

DSC_0376

Picknik i det gröna…korv med bröd, vindruvor, bullar, jordgubbar och lite godis hade vi i vår picnikbag

DSC_0379

En altigenom perfekt dag och nu ska jag och min son fara iväg på mer mys bara vi två. Ha en fin dag i solen alla glada

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag!! Massor av fina bilder på dig och dina fina barn! duktig du är på att göra inbakad fläta vid luggen! kan bara göra en i mitten bak!

    Stort Grattis till dig! Kolla hos mig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. mysig dag =) Underbart väder!!

    SvaraRadera
  3. Lyckad dag och mamman i fina linnet! Mycket snyggt och barnen är så söta!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken ljuvlig dag. Hoppas ni har haft det fint på dagens äventyr med.
    kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar