VivanDivan

VivanDivan

tisdag 1 maj 2012

Bullar och flädersaft bland skillorna

Halloj bloggisar! En mycket seg och yrslig mamma här hemma idag. Febern är i a f borta och jag har varit ute med barnen på förmiddagen men jag har absolut ingen ork alls. Måste varit nåt influensaliknande jag åkte på i helgen. Och visst är det typiskt. När man har långhelg och är ledig ska man bli sjuk. Så igår fick T och barnen åka själva och titta på Valborgsmässoelden, fyrverkerier och den årliga raggarbilscruisingen här i pyttestaden. Själv låg jag och sov bort hela kvällen i soffan. Så kan det vara men idag är jag som sagt på benen igen om än lite seg som sagt.

Men oj vilket väder vi fått. Nu är det verkligen vår ute. Sol och lite värme t o m och vi tog en fika här på gräsmattan. Man ser riktigt på barnen hur de njuter av att få vara ute och varma bullar och flädersaft är ju inte så tokigt…

DSC_0958

Alldeles egen flädersaft som jag gjorde förra året. Vi är inga saftdrickare så det har räckt ett helt år

DSC_0959

Syrenbuskarna har fått knopp

DSC_0960

…och gräsmattan är full av Skilla.

DSC_0962

Och alla djuren har flyttat ut på gräsmattan idag och bor i fin djurpark som barnen byggt…

DSC_0972

Känner att jag börjar lära mig lite trix med kameran nu så ovan bilder har jag tagit alldeles själv :)

Hoppas ni har en underbar första maj idag och glöm inte att deklarera ni som inte gjort det :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt och somrigt med bullar och saft!
    Deklarationen ja, suck! Tur man har en egen ekonom ;O)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så gott det ser ut! Skönt att du mår lite bättre idag. Ha en lugn och skön dag i solen och krya på dig.

    kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en så där perfekt 1:a majdag, njuta av vädret och chilla med familjen. Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mmmmm.. älskar flädersaft! Krya på dig och ha en fortsatt mysig dag! Kram

    SvaraRadera
  5. Det verkar som om vi alla har fått smaka på våren riktigt ordentligt nu - äntligen. Hoppas du blir riktigt kry snart och så trist att du missade festen.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Skönt att du mår lite bättre. Det är så underbart att den äntligen är här, våren alltså.
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar