VivanDivan

VivanDivan

tisdag 8 januari 2013

Enklaste god-kycklingen med smaksatt crème fraiche

God kväll alla fina! Hur klarar ni första arbetsveckan såhär efter jul (ni som varit lediga)? Första dagen för mig och jag har haft en fantastisk dag på jobbet. Såna här dagar förstår jag verkligen varför jag valde det yrke jag gjort. Jag verkligen älskar mitt jobb idag :) Kan bero på att man även om det varit skönt att vara ledig ändå blir lite rastlös i hjärnan och jag har saknat mina fina kollegor som bara är bäst…. ;-)

Emilia hade tydligen mått illa idag på eftermiddagen på fritids men det verkade inte vara några fel på henne när jag hämtade så det var nog inget allvarligt. Tydligen går vinterkräksjuka igen på förskolan och det vill vi INTE ha hit igen..hua….

Nog om kräksjukor och illamående. Tänkte ju bjuda på ett superenkelt recept som blev så gott.

Jag höftade lite men på ett ungefär till fyra personer (jag åt plus barnen och vi har nog mat till imorgon med och en liten matlåda till mig)

1 grillad kyckling eller ca 4 stekta kycklingfiléer
1-2 paprikor (beroende på storlek)
ca 10 champinjoner
1 burk crème fraiche med paprika chilli smak

1. Hacka och stek paprika och svamp i olja eller margarin i en gryta
2. Tillsätt crème fraichen och låt puttra på svag värme en stund

Servera med kycklingen och jasminris

Lätt och gott :)

DSC_0286DSC_0287DSC_0288DSC_0296

Ni får ursäkta de usla bilderna. Jag är verkligen världens sämsta fotograf….gaaaah…mat går ju bara inte att fota snyggt :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Det lät gott och ska absolut testas. Barnen kommer nog att tycka det är supert, då de älskar kyckling båda två.
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar