VivanDivan

VivanDivan

tisdag 1 januari 2013

En nyårsafton i bilder

Halloj därute! Hade ni en bra sista dag på året 2012 igår? Vi hade en jättemysig kväll hemma bara familjen. Vi klädde upp oss och lagade godaste nyårsmiddagen, drack pommac och champagne, försökte skicka upp papperslyktor och tittade på Ring klocka ring på tolvslaget. Pussades och kramades och sen somnade vi utslagna i soffor och Fatboys…

Här kommer lite bilder…

Barnen leker med bilar och tittar på TV samtidigt medans vi håller på med maten. Kolla in den ryggsovande katten till vänster :)

DSC_0120 (3)

Han är bra skum vår Chewie

DSC_0127 (3)

Medans maten förbereds måste man ju få smutta på lite champagne

DSC_0129 (3)

…och äta lite vindruvor

DSC_0130 (3)

Förrätten bestod av kokt hummer med pressad vitlök, persilja och skirat smör, pilgrimsmussla på en mangosallad. Mmmmm

DSC_0131 (3)

Barnen hade nog kunnat klämma ett par humrar till

DSC_0135 (3)

Smaskens tyckte vi allihop

DSC_0136 (3)

Varmrätten var väl sådär tyckte de små eller så var de mätta på hummern. Den bestod i a f av helstekt oxfile i öl-och vinmarinad, potatis-och kantarellcheeskake, smörslungad sparris och rödvinssås. Det var fantastiskt gott och receptet kan ni få en annan dag…

DSC_0142 (3)

Till det drack vi det röda vinet jag fick i julklapp av australiensaren :) Riktigt gott…

DSC_0139 (3)

Minerna var glada hela kvällen…puss på dig min lilla groda

DSC_0151 (3)

Min andra groda…

DSC_0153 (3)

Åååå vad jag älskar mina små

DSC_0154 (3)

Sen efter maten var vi så mätta att vi bestämde oss för lite soffhäng innan efterrätten. Felix alla actionhjältar skulle också vara med förstås…(min klänning för kvällen kommer från Ester Elenora och är från 2011 års kollektion tror jag)

DSC_0164 (3)

Emilia spelar på Iphone medans T pratar i sin

DSC_0167 (3)

Vackra blombuketten som jag fick av fina vänner förra veckan..

DSC_0169 (3)

Struvor är nog bland det godaste jag vet

DSC_0170 (3)

Myyyyys

DSC_0171 (3)

Sen blev det dags för efterrätt och vi invigde chokladfontänen jag köpte här före jul.

DSC_0174 (3)

Vi doppade jordgubbar

DSC_0175 (2)

och hade vaniljglass till

DSC_0180 (2)

Kul och läcker liten sak den där fontänen

DSC_0177 (2)

Speciellt för de små…

DSC_0181 (2)

Strax före tolvslaget skulle vi skicka upp våra lyktor. Tack b t w du som kommenterade att man ev behövde tillstånd för att skjuta upp dem. Kollade upp det och bor man inte närmare en flygplats än en mil samt går de inte högre än 400 m ska det vara ok…:-) Annars söker man tydligen tillstånd hos transportstyrelsen.

DSC_0188 (2)

Innan man skickar upp lyktorna måste man skriva sina namn på dem och önska sig något.

DSC_0189 (2)

Katterna fick vara kvar inne men följde spänt från fönstret vad som pågick…

DSC_0192 (2)

Dock gick det sådär för oss. Det var väldigt fuktigt ute och blåste så det var nästan omöjligt att tända dem.

DSC_0194 (2)

Den första gick sönder och tog eld så den fick begravas i snö för tillfället

DSC_0200 (2)

Nummer två seglade dock iväg sidledes ungefär 50 meter sen dog den också.

DSC_0203 (2)

T fick kontrollera att den slocknat. Och så var det med det. Den tredje sparade vi till en annan gång…

DSC_0205 (2)

Så vi gick in och kikade på fyrverkerier på TV istället och skålade i Pommac till tolvslaget och Jan Malmsjös ring klocka ring…

DSC_0210 (2)

Det var den nyårsafton det. Barnen ville bädda nere i vardagsrummet och somnade så sött att jag inte hade hjärta att bära upp dem så jag bäddade i soffan och somnade också. T gick upp i sängen och han har nog sovit skönast av oss alla :)

DSC_0221 (2)

Ja just det, en trist sak hände förstås. Allt kan ju inte vara rosenrött :) När jag skulle packa upp den nya stektermometern som vi fick i julklapp slant jag så illa så jag högg mig rätt i handflatan. Jag skämtar inte när jag säger att den gick halvvägs genom handen. Det blödde inte så mycket men fy tusan vad ont jag har. Svullen runtomkring och lite blåaktig ton på båda sidor om handen. Gaaaah, så himla typiskt mig…(syns inte så bra på bilden kanske men ni fattar kanske :)

DSC_0231 (2)

Så har ett år till gått och mycket har hänt. Både bra och dåligt och jag är öppen för att ta emot ett nytt år med nya möjligheter. Har bestämt att det här ska bli det bästa året nånsin

*******Välkommen år 2013*******

DSC_0215 (2)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Underbara bilder från en härlig kväll med familjen.Önskar dej en God fortsättning på nya året.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Hihi åh vad jag diggar din kisse !!! GOD FORTSÄTTNING till dig/er !!! Yes säger välkommen 2013 hoppas el du ska bjuda på ett fab't år 2012 var väl sådär har iaf insett vilka som är vänner å inte alltid nåt :)!! Sållat så nu kör man på en ny era nya krafter :)!! Vi hade en stillsam kväll god mat sushi oxfilé å glass sådär alldeles lagom mina föräldrar här !! Saknade dock min vän vi brukar fira med ligger sedan länge på sjukhus så vi får fira nyår när hon är fit for fight !!!
    Nu kör vi på ett nytt härligt alldeles färsk ÅR 2013 !!

    Kraaam i massor fina du hearts;
    /Tina

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på det nya året önskar jag dig och din familj!
    Kram :-)

    SvaraRadera
  4. Fina nyårsbilder du bjuder på. Middagen så otroligt läcker ut. Såg inte kul ut med handen, var nu uppmärksam på ev. andra symtom från den, så du inte får en infektion där. Kram!

    SvaraRadera
  5. Mysig kväll! De där lyktorna... Vi försökte skicka upp några med, samma resultat som er ;) de funkar nog sällan på nyårsafton. Kram Milla

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar