VivanDivan

VivanDivan

fredag 11 januari 2013

Fiskspa och ansiktsbehandling vill hon ha

God morgon sötnosar! Tack för de fina hälsningarna igår. Jag var och är fortfarande lite nere och kommer vara så ett tag men det är ju bara att kämpa på. Livet går vidare och en dag kan man se tillbaka på tråkigheter och inse att man lärt sig något av det och fått en erfarenhet som i slutänden kanske ledde till något bra. Jag vet inte men så måste man ju se på det tycker jag….

Så, nu har jag ältat det färdigt i bloggen i a f. Igår frågade jag Emilia vad hon önskar sig när hon fyller år i februari (gillar att vara ute lite i god tid). Hon svarade då att det enda hon önskade  sig var att få åka med mig på spa. Fiskspa och ansiktsbehandling vill hon ha och det ska bara vara vi två. Jaha, ok det var ju en kul önska tyckte jag. Saker har de ju i massor så en upplevelse är väl inte alls dumt att önska sig. Men finns det spa för barn undrar jag? Nån som vet om det finns någonstans där barn är välkomna överhuvudtaget och gör man behandlingar på små barn? Kändes som en svår present men jag ska givetvis luska. Annars kanske man kan åka till något mysigt hotell bara hon och jag och göra lite spa på rummet…Ansiktsmask och bada skumbad kanske…vad tror ni?

Dagens idag blev jeans G-star, underklänning Odd Molly rock-a-fellow silk dress i dark berry strlk 1, kofta ChillNorway och skor Jeffrey Campbell.

P1260536P1260533P1260532P1260531P1260529

Nu kör vi lite fredag då. Skönt skönt och i helgen ska jag städa ut julen. Sorgligt men skönt att bli av med barrande granar och ris. Men usch vad mörkt det kommer bli utan granen och adventsriset jag har i hallen. Måste hitta på nåt annat så det blir lite mysljus för det är ju fortfarande mörkt som sjutton ute. Kom lite snö igår och i natt i a f så vi får lite vinter igen. Det är ju skönt tycker jag :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Yasuragi Hasseludden brukar ha vissa tider då barn är välkomna, bl.a. under loven. Där vet jag att det finns fiskspa. Vilken klok dotter du har :-)
    Hoppas ni hittar nåt som passar.
    Hälsningar Cattis

    SvaraRadera
  2. Så gulligt att önska sig spa med mamsen <3. Hoppas att du hittar något ställe. Låter jobbigt med din "tunga ryggsäck". Hoppas du får rätsida på saker och ting så att det lättar.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken sötnos till dotter och du hittar säkert på någonting riktigt fint till er..
    Jag läste just ditt förra inlägg och tänker på dig och hoppas att den allt för tunga ryggsäcken ska få bli lite lättare så småningom.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  4. Oh måste varna för fiskspa! Fiskar har riktigt otäcka bakterier i munnen som kan ge svårläkta infektioner som vanlig antibiotika inte biter på. Jag har själv haft flera patienter som fått gå länge på antibiotika för att bli av med infektionen. Jag hade absolut INTE låtit ett barn utsättas för det. Ungefär som att låta ett annat djur slicka på ett sår. Det är ingen som hade ens kommit på tanken. Gör det inte!

    Ansiktsbehandling däremot låter väldigt mysigt! Kramar

    SvaraRadera
  5. Härliga önskemål från fina tjejen:) Jag hade satsat på hotell och eget spa..
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh en lite gladare mamma ser jag här, på bilderna iallafall. Snygginc där.
    Hoppas som sagt det blir bättre, med allt.
    Själv sov jag till alldeles nyss.
    Hade menieres i går kväll/natt.
    Men med sömntablett och cocktail på flera mediciner så sov jag så länge.
    Men trötthet och deppighet kvarstår.
    Blir så less ibland. Örat tjuter och..
    Men nu till dig. Jag har varit på flera spa, ofta med mannen. Vill ha med min yngsta son
    Ibland. Och det har varit nej överallt. 15-16 års gräns. Konstigt konstigt.
    Man kan ju vara ensamstående !?! Märkligt.
    Men ring och kolla.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vildmarkshotellet i Kolmården har spa behandlingar för barn tillsammans med vuxen.
    /TS

    SvaraRadera
  8. Vilken söt önskan :-) Selma spa ligger ju långt från dig, men de hade barndagar och barnveckor i alla fall!

    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar