VivanDivan

VivanDivan

fredag 11 januari 2013

Doftljusens kamp…Vivvi testar

God kväll bloggisar! Ni kan inte ana hur trött jag är just nu. Har sen jag slutade jobbet försökt börja med att städa ut julen här hemma. Nedervåningen klar och imorgon blir det övervåningen tror jag. Granen borta och det blev så himla mörkt och tomt i vardagsrummet på något sätt. Men skönt ändå att få ut den och så blir man ju lite sugen på vår nu faktiskt. Men inte riktigt än ändå. Vill ju ha lite vinter till med snö, kyla och mörker. Jag älskar faktiskt den här årstiden då man får sitta inne, tända massa ljus och bara mysa…

Och på tal om ljus, vad tycker ni om doftljus? Jag är helt beroende av dem. Riktig feelgood för mig att tända ett doftljus och när man känner doften sprida sig i rummet…mmmm…lööööv it…

Har testat massa olika och såna här billiga man köper på typ ICA går helt bort. De doftar bara parfymigt och starkt. Näää, jag måste ha något speciellt faktiskt och när det gäller doftljus unnar jag mig faktiskt att testa lite dyrare varianter som faktiskt håller lääänge ofta och det blir nog inte så mycket dyrare i slutänden. Absoluta favoriten är Durance och det finns ett par olika jag brukar variera med.

Bäst av alla är doften Fleur d’eau. Helt makalöst gott doftar den…

P1240688

God tvåa Coquelicot Poppy. Också sådär så man dör en smula när man känner doften av det…

P1210217_thumb[6]

Till jul brukar jag köpa nån lite juligare doft och iår testade jag två Durance-varianter. En med kanel-apelsin som doftade precis just det och det blev väldigt julig doft

DSC_0114

Den andra var med doft av marsipan och med juletikett t o m. Den luktade nybakat julbröd med mandelmassa typ och den gillade jag också jättemycket…

DSC_0214

Men då jag alltid vill testa nya så föll jag för frestelsen att testa de oerhört vackra ljusen från Reunion home som är oerhört hypade just nu. Testade doften “Min julmorgon” och visst luktar den gott men väääldigt starkt. Inte alls så mild och behaglig doft som Durance måste jag säga…Men glasen och den lilla “tasseln” är ju jättefina så det kommer nog ändå bli fler såna :)

DSC_0220

Andra doftljus jag testat är Yankee Candle men tycker fortfarande Durance är bäst i mitt lilla test. Ska köpa nåt Voluspa nu så jag får testa dem också men jag har svårt att de kommer slå Durance som för mig är Doftljusens Rolls Royce…oh yes…

Nu lite Vampire Diaries.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Bra att du skrev om Reunion som jag inte testat än! Jag alternerar mellan YC, Durance och Voluspa - väldigt spretig alltså :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul med doftljustest! Kolla in Durance Fleur de lin också, den tycker jag är makalös :-) Annars är jag som Rosen, testar runt hej vilt :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag älskar doftljus och gillar de från reunionhome home, mossa, ek och skog luktar lite maskulint men gott. Frangipani blommigt och fräscht. Men absoluta favoriten som säkert du skulle gilla är Voluspas crisp champagne, mjukt och behaglig och sååå god.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Min Karl blir galen om jag ens nämner ordet doftljus. Han avskyr dem. Men får smussla hem ett Durance nåndag och tända i smyg när jag jobbar. Kram Milla

    SvaraRadera
  5. Mysigt med doftljus!
    Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  6. Durance passionate night är en favorit och yankee candle´s clean cotton kramis Diana

    SvaraRadera
  7. Tyvärr, doftljus kan jag inte alls använda då jag får typ allergiska reaktioner av alla. Klarar tydligen inte av alls att de doftar.
    Synd, för det verkar så mysigt.
    /C

    SvaraRadera
  8. Älskar oxå doftljus. Min favorit är de från danska Munkholm....underbara! !May Chiang" är nummer 1 men älskar oxå deras "Jul".Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar