VivanDivan

VivanDivan

tisdag 1 januari 2013

Rackarns…inte i år igen!!!!

Halloj bloggisar! Tittade precis på klockan och oh my god, vart tog den här dagen vägen. Halv åtta snart och jag har inte kommit upp ur soffan annat än något toalettbesök och hämtande av något i köket typ. Fortfarande i pyjamas och tre filmer avverkade. Bl a Ivanhoe förstås. Tre timmars njutning av en tradition jag aaaaldrig skulle bryta. Lika heligt som Kalle Anka på julafton för mig :-)

Men det är ju för rackigt, vartenda år hoppas jag och drömmer om att han ska välja den mörka vackra Rebecca istället för Rowena. Men ack, vartenda år väljer han fel ;-)

rebeccarowena

Vem tycker du han ska välja? :)

Till Ivanhoe intogs den mycket vällagade och kulinariska delikatessmaten….

DSC_0234 (2)

…Pizza förstås som käre maken hämtade från stan…

DSC_0238 (2)

Såhär har det sett ut större delen av dagen här hemma. De små är också sega efter sen kväll igår och nån gång ibland är det väl ok med lite Ipad-spel och soffhäng…

DSC_0239 (2)

Den här bilden bjudar jag på. Fy tusan så sliten jag ser ut och det beror inte som förr om åren på att jag är bakis, nä det blir man inte på nåt glas champagne och pommac…är bara mer än lovligt lat idag :)

Är det här årets lataste dag hos alla eller är det bara vi?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Haha, visst är det årets lataste dag...
    Och pizzan ser så god ut!
    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Vi har kört lata dagen här med, så skönt tycker jag:)
    God fortsättning
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lathetens dag här med och så jäkla skönt att göra ingenting:)
    Gott nytt år på dig och stor kram

    SvaraRadera
  4. Rebecca såklart:) Ingen Ivenhoe i år dock, här har vi kollat på Sons of Anar... men ätit pizza och det tog två timmar innan vi kunde hämta den i vår lilla håla:) Stora pizzaätardagen idag.
    God fortsättning/
    Berit

    SvaraRadera
  5. Japp! Vi latade också på rätt bra igår:)
    Men idag blir det en sväng till ikea!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar