VivanDivan

VivanDivan

fredag 25 januari 2013

“Ibland är livet bråkligt”

Halloj därute! Fredag igen och snart välbehövlig helg känner jag. Fest fredag och lördag tar på krafterna något alldeles extremt har jag känt den här veckan efter förra helgens strapatser. Lite sömn på det och extremt vad man blir off. Jag är för gammal för en dubbel helt enkelt :) Annat var det förr, då kunde man lätt festa fredag och lördag och vara superpigg redan på söndagen. Men ack…no more :)

Igår när vi åkte hem sa Emilia med sånt där verkligt eftertryck ni vet så det nästan blir kusligt effektfullt “Mamma, idag har jag lärt mig att ibland är livet bråkligt”. Fick inte riktigt ur henne vad hon menade men jag tycker det var ett riktigt bra uttryck. Ibland är det inte lätt och man har motgångar i livet. Riktigt “bråkligt” med andra ord…Undrar vad hon har för uttryck för när livet är på topp? Måste jag fråga henne….min lilla kloka tjej som för övrigt tappade sin andra tand igår. Men hon var så ledsen för hon hade råkat svälja den på lunchen i skolan…tuttan då…tur att mamman känner tandfén och har hennes telefonnummer så hon kom minsann i a f inatt och lade en guldpeng i glaset…

Idag testade jag dagens-foto-session på ett nytt ställe i huset. Lite variation förnöjer ju eller hur?

Dagens blev jeans och knytblus från G-star, kofta Odd Molly Canna cardigan strlk 1 och stövlar Art.

P1260700P1260690P1260697P1260692P1260695P1260694

Nu kör vi fredag va….all in med fredagsmys ikväll känner jag :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Hej! Jag tittar in nu som då i din fina blogg,
    dålig på att kommentera. Men nu undrar jag var man får tag i OM kofta du har samma färg men strlk.3.? Du är superfin.
    Häls. Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag köpte min förra säsongen då den kom, vet inte om den går att hitta i butik. Däremot såg jag att det finns en annons på Tradera just nu med en likadan i strlk 3 :-)
      Kanske kan va nåt

      Kram
      /Vivvi

      Radera
    2. Tack snälla, har sökt men hittade inte strlk.3 Häls. Gerd

      Radera
  2. Väldigt fin kombo! Söting din dotter är , hoppas livet blir mindre bråkigt snart. kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Du får alltid så bra bilder! Hur gör du? Själv eller någon som hjälper dig? /Kristina

    SvaraRadera
  4. Söt och klok tjej! Min son har svalt de flesta av sina tänder och varit så ledsen för det. Men då berättade storasyster att skelettet har en "tandmagnet" som tar hand om tänderna och gör en extrastark och sånt vet tandfen så hon lägger guldtian i ett glas;)
    Snygg som alltid är du!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar