VivanDivan

VivanDivan

torsdag 17 januari 2013

Det eviga morgontjafset

Hallå därute! Hann visst inte blogga imorse idag heller så det blev nu en snabbis på lunchen istället. Morgnarna nuförtiden är rena rama kaoset här hemma. Felix är i nån trotsperiod som inte är av denna världen och dessutom galet trött på morgnarna så vi har diskussioner om i stort sett allt. För det första vill han inte gå upp, han vill inte tvätta sig och borsta tänderna, inga kläder duger. Alltid är det nåt fel. Byxor fula, tröja för lång, fel färg, you name it. Man får räkna till 10 ett antal gånger varenda morgon. I morse frågade jag om han inte behövde gå på toaletten då han alltid kissar när han går upp. Nej, han ska AAAAALDRIG gå på toaletten mer…Nehepp…

Min lille prins har verkligen utvecklat ett riktigt trevligt morgonhumör :) Men det slutar alltid med att vi kramas och pussas och allt är frid och fröjd så det är ju skönt men ändå. Är vi ensamma eller har era barn såna här faser? När de är motvalls till precis allt bara för att….

Självklart tycker jag det är bra att han utvecklar en egen vilja och temperament och självklart har han rätt att ha åsikter men det där med trotsåldern är inte lätt för oss föräldrar inte. Och säkert inte för de små heller. Men det är väl en fas vi alla måste gå igenom :) Antar att Emilias kommer när hon är tonåring eller nåt he he…

Dagens idag blev blus från Rut m fl som jag köpte i höstas (läs om min super-budget-shopping här). Hade visst glömt bort den…ooops….Till har jag jeans G-star och stövlar Art

P1260595P1260591P1260594P1260593P1260592

Nu back to work

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Tycker att jag känner igen det där morgontjafset....men det slutar också med kramar och pussar som tur är. Fattar inte att du hinner blogga på morgonen!
    Snygg blus till brallorna:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har en likadan hemma. Teo är alldeles omöjlig när det kommer till kläder på morgonen. Nu får han själv lägga fram det han vi ha på sig kvällen innan, och han får inte ändra sig:) Det går väl över någon gång hoppas jag?
    Hur gammal är din Felix?
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar