VivanDivan

VivanDivan

söndag 27 januari 2013

Myslördag, Morberg-vin och Voluspa

Hallå därute! Vilken fruktansvärt trist söndag det här har varit. Jag har försökt jobba lite och tittat färdigt på Hypnotisören som jag somnade ifrån igår kväll. Blev riktigt besviken på den faktiskt. Tycker den liksom aldrig kom igång. En sån där film som känns som det borde varit halva filmen kvar när den är slut. Och rätt tunn story så njae, inte nån höjdare enligt mig. Ska precis till att läsa boken men nu blir jag osäker. Fast i o f så kanske den är mycket bättre. Det brukar ju kunna vara så…

Mysigt i a f igår kväll med jordnötter, ett glas rött och nytt doftljus…

DSC_0315

Var ju tvungen att prova Voluspas doftljus nu också, doftljusgalning som man är. Crisp Champagne inhandlades igår när jag och Felix var på stan och det doftar ljuvligt, verkligen en het kandidat att konkurrera med mina Durance…

DSC_0307

Testade Per Morbergs vin igår också och det var riktigt riktigt gott. Har testat flaskvarianten men bag-in-boxen var också jättebra.

DSC_0309

Ser ni förresten vinglaset. Dessa köpte jag på IKEA för håll i er nu….5 kr styck. Jojomensan, undrar om det är äkta kristall? :-)

Men nu tillbaka till tidigare på dagen. Jag och Felix hade ju lite mamma-Felix-mys och vi var till biblioteket för att kika på barnteater och så hade han fått ett vykort när han fyllde fem som innebär att man får gå till biblioteket och få en present och ett lånekort. Detta har vi totalt glömt men så igår blev det av…

P1260713

Trollet med den gula kepsen hette teatern och den var jättebra tyckte vi båda.

P1260711

Börjar det inte snart mamma?

P1260712

Jodå, snart så :)

P1260723

Efter teatern blev det alltså biblioteket en stund. Dock glömde jag fota när vi var där men lånekortet måste jag ju visa i a f. Mycket stolt liten kille med eget lånekort

P1260722

Och ett paket också. Det tog vi med oss till lunchrestaurangen och medans vi väntade på maten fick han öppna det

P1260725

“Jag vet att det är en bok mamma” Och det var det, “Barnens andra bok”. Den första fick de när de föddes….vet inte om det är så överallt men i vår kommun får barnen böcker i a f när de föds och när de fyller fem.

P1260719

Felix beställde en stor Sprite som han nog drack en sisådär två munnar ur…tänk hur lustigt det är att de alltid ska ha läsk men sen dricker de inte upp. Han ville hellre dricka av mitt vatten…men men, han fick ju välja vad han ville igår…

P1260714

Fotografering i väntan på maten. Huvudlös mama…

P1260720

…och glad Felix

P1260726

Jag åt Grekisk sallad…

P1260727

…och Felix köttbullar med pommes (lite skum kombo men han gillade det)

P1260728

Lite gurka på det så

P1260715

Felix smygfotar mamman…

Sen blev det som sagt en runda på stan. Doftljus, leksaksbutiken och Smycka för att hämta ut min vigselring som äntligen fått sig en ny diamant efter att jag gått utan nu sen jag tappade den i höstas. Jag hade lovat Felix en legolåda för att han lånat ut sina skridskor till en av Emilias klasskamrater så det inhandlades också. Och mamman fick bygga sen förstås vilket inte gjorde henne något alls då hon ääälskar att bygga lego :)

DSC_0302

Sen skyndade vi och hämtade Emilia från kalas och så köpte vi med oss lite fika hem. Semlor och munkar…mumsich

DSC_0301

Det var vår lördag det. Emilias kalasutstyrsel förtjänar ett eget inlägg så det får ni senare :) Det var nämligen maskerad och hon var sååå söt lilla snuttan…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Jag har precis skrivit om filmen med ;) som vi såg igår. Instämmer med din åsikt, kom inte igång och sen var den så mörk (eller också en dålig kopia hos oss hm). Men du - har du inte läst boken ska du absolut läsa den!! Den (plus alla de andra) är enormt spännande. Min devis är att alltid "läsa boken före filmen" för ofast är ju boken bäst men vissa filmer lyckas ju hyfsat bra. Kepler-böckerna är alla superbra och lättlästa, min man läser just nu nr 4 som kom för ett tag sedan.
    kram milla

    SvaraRadera
  2. Har hört flera som har dissat Hypnotisören. Hjälper tydligen inte att det är Persbrant;) Mysig dag ni hade, du och Felixen:) Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig dag! Och toppen att barnen får böcker! Så borde det vara överallt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som en toppen dag❤
    Tröjan med änglar..har samma i ljus grått. Underbar. Gillar over size modeller.
    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar