VivanDivan

VivanDivan

lördag 5 januari 2013

30-årsfirande på restaurang med 2 reafynd

Tjolahopp igen bloggisar! Idag har jag lite tråkigt så ni kanske får lite fler inlägg än vanligt he he…Har så galet mycket jag vill skriva om just nu…

Igår kväll var vi tillsammans med familjen på restaurang och firade min fina kusin som fyllde 30 år. Supermysigt och god mat serverades.

Barnen skötte sig exemplariskt tycker jag. Visst är det lite bus och svårt att sitta still men absolut inget som störde. Vårt sällskap var ett av väldigt få på restaurangen och det tycker jag är lite synd. En supermysig restaurang alldeles vid vattnet och sååå god mat. Men i en pyttestad som jag bor i verkar det inte som folka går ut och äter på restaurang så ofta. Man sitter hemma och fredagsmyser istället. Tråkigt för det ger ett sånt dött intryck av staden…Men vi var där och fick så fin service så hi hi…

På självaste nyårsafton satt jag och rea-spanade på Nellys fina rea och oh my så mycket fint de hade och väääldigt bra priser. Minst 50% på hela rean och jag lyckades norpa inte mindre än fyra finingar som kom igår. Två av dem invigdes igår kväll och det är top i sammet och spets från Valerie samt coola boots från UGG. Till har jag gamla jeans från G-star och skärp Rehard. Halsband OXXO.

P1260460P1260461P1260462P1260465P1260464P1260463

Bilden nedan har jag inte redigerat alls utan den blev sådär direkt och tyckte den var lite cool. Kändes disco på nåt sätt :)

P1260466

Barnen var förstås också finklädda. Emilia med sin nya paljettbolero vi köpt tidigare på dagen och så satte vi upp håret i en hög hästsvans så de nya örhängena kunde blinga ordentligt

P1260474

Felix charmör flörtar

P1260476

Jag valde tunnbrödskorg med lax- och räkröra till förrätt…

P1260488

…panerad gös till varmrätt

P1260493

…och lakritscheescake med hallonsås till efterrätt…

P1260501

T åt kött, Felix köttbullar och Emilia kyckling

P1260491

Iphonen är inte så dum att ha med sig faktiskt för det får små rastlösa barn att sitta still en stund och spela medans vi vuxna kan äta i lugn och ro.

P1260502

Jag och Emilia

P1260479

Det var den kvällen det och nu är det nästan slut på ledighet. Helg nu och så är jag ledig på måndag för fritids är stängt men sen börjar allvaret igen. Fy vad den här julledigheten har gått fort. Två veckor har bara sprungit iväg men jag känner mig faktiskt rätt laddad att komma tillbaka till jobbet ändå. Ska bli kul att ta tag i allt igen på tisdag…

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Så snyggt!!! Härliga fynd! Ja visst har det susat förbi med alla härliga lediga dagar. Nu är det dax att blicka fram mot sportlovet!/Ellenor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!:)

      Ja, sportlov har vi nog inte riktigt börjat med än då barnen inte går i skolan men påsklov är nästa ledighet för oss :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Superduper fin den där blusen och skorna med!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Åh den toppen är bara så snygg..... Har letat efter den, men inte hittat den. Om Ni vet någon annan som har den ( gärna på rea) så får du gärna tipsa mig.
    /louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet att Creative Lounge haft den men den verkar slut där. Du kan prova googla på Fiona Top för så heter den. Då kanske du får napp...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Sååååå snygg outfit! Kram

    SvaraRadera
  5. Hej
    Hur är Valerie topen i storleken? Jag brukar ha 36 oftast men 34 ibland.
    Kram
    Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Louise! Jag brukar ha 34 på Valeries blusar och tvekade länge men valde till slut 36 och den var bra. Tycker den känns lite mindre än normalt och ganska kort i ärmen. Tror 36 skulle funka utmärkt då om du ligger mellan dessa...

      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar