VivanDivan

VivanDivan

måndag 28 januari 2013

VARNING för känsliga….oh my, höll på att dö skrikdöden igår…

God kväll alla fina! Nu måste jag verkligen berätta om ett litet drama vi hade här igår kväll. Alltså, jag får hjärtklappning av att bara tänka på det och härmed varnas känsliga för bilder nedan på små otäcka odjur…´

Det hela började med att T ropade att jag skulle komma till köket. Vi hörde att Chewie stod på diskbänken och krafsade på en diskad ugnsform som låg uppochner på diskbänken…

DSC_0323

Snart hoppade även Marlow upp på bänken och blev nyfiken…

DSC_0330

Vad sjutton är det de är så himla intresserade av tror ni?

DSC_0331

Ledtråd 1…Ser ni den mörka skuggan?

DSC_0331_2

Ledtråd 2….Kolla under formen

DSC_0324

Kan det vara en musjäkel som hittat in? Jodå, minsann det var det. Fy fasen det kröp i hela mig kan jag säga. Men jag antar att den lille krabaten var mer rädd än jag. Två skräckinjagande monster som vaktar på varsin sida…hur läskigt måste inte det vara för en liten mus?

DSC_0327

T hämtade en hink som vi tänkte vi skulle fösa ner den i och sen släppa ut den.

DSC_0332

Men jag fick nåt tokspel och klantade mig med formen så den lille jäkeln lubbade iväg över bänken medans jag bokstavligen flög upp på köksbordet vilt skrikande. Jag lovar, det var riktigt nära hjärtinfarkt där och T förlorade nog hörseln på ena örat :)

Men vart tog den lille musen vägen då?

DSC_0334

Jo, han hoppade ner i en ask vindruvor som stod på bänken. Kan ju säga att han fick med sig dessa vindruvor som färdkost när han blev utlyft av en T i kalsonger och stövlar….tur vi bor på landet så ingen såg honom :) Nu hoppas vi bara att han inte kommer tillbaka med hela familjen inom den närmaste tiden…Hua vad jag ogillar de små djuren, speciellt när de springer sådär fort och överallt trots att den ju faktiskt är rätt söt på bilden :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

12 kommentarer:

  1. Stackars liten så rädd den måsteblivit med två alerta vaktposter :D

    Kramar

    SvaraRadera
  2. *asg* vilken liten sötnos! ;-)


    Heja Musen!!!!


    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Haha.. vilken härlig historia! Det måste ha varit en syn :-)
    De är söta de där små, men hu vad rädd man blir när de dyker upp inomhus!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hahhhaa, usch då. Fast jag håller med om att den är söt :)

    SvaraRadera
  5. Stackars lille mus!
    Först två katter och sen gigantiska druvor.
    Nej ni har nog skrämt iväg den.=)

    SvaraRadera
  6. Haha, tack för dagens skratt :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hua! Jag hade minsann också skrikit.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken dramatik! Hoppas den söta lilla musen gillade vindruvorna:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hi hi,,,,,vilken jakt.....kram Titti

    SvaraRadera
  10. Det är fantastiskt att läsa din blogg. Tack för att du vill dela med dig!!

    SvaraRadera
  11. Haha! Vivi, trodde du den skulle anfalla? Men förstås, man vill ju inte ha de stackars mössen i köket. Inte ens inomhus! Kram Milla

    SvaraRadera
  12. Hihi jag tycker att möss är söta problemet för mig är när kissarna leker sönder dem - det gillar jag inte ;)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar