VivanDivan

VivanDivan

tisdag 29 januari 2013

Definitionen av att “hångla”

God morgon bloggisar! Igår när vi satt i soffan och mös lite sa plötsligt Emilia: “Mamma, idag har jag hånglat”…..

Jag höll verkligen på att sätta vattnet jag just drack i vrångstrupen kan jag säga. Vad svarar man på nåt sånt! En sexåring som har hånglat!!! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta men fann mig och frågade vad hångla var då.

“Det är när man är kär och kramas”

Ja, den förklaringen fick mig i a f lite lugnare. My god, vad har hon fått ordet ifrån överhuvudtaget men hennes definition var ju lite gullig och “snäll” så ok då. Men jag sa att vi kanske inte ska använda det ordet. Bättre då att säga att man är kär och att man kramas…

Har era barn kommit hem och sagt den där typen av ord nån gång? Antar att man inte kommer undan det då dagis och skola är rätt stora ställen för sån ord-spridning. Men det jag funderar på är att nåt barn måste ju börja. Och vart har de hört orden? TV kanske eller föräldrar som är oförsiktiga. Här är i a f en som verkligen ska tänka på vad hon säger som barnen kan råka höra :)

Dagens idag blev jeans G-star, top AJ 117 Project och kavaj Modström. Skor Jeffrey Campbell

P1260744P1260742P1260741P1260740P1260738

Nu ska vi ut i halkan till jobb och förskola. Det är ju verkligen sånt där superläskigt underlag ute just nu. Det töade lite igår och så har det frusit på så det är glansis och modd och så vatten på det. Inte alls kul om man skulle halka…

Så ta det försiktigt nu när ni ska ut och bryt inga armar och ben

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar