VivanDivan

VivanDivan

fredag 24 maj 2013

Zebra igen? Ja, jag gillar’t och världens bästa föräldrar

God morgon mina vänner!  Idag lyser solen med sin frånvaro utomhus men jag känner mig sådär extra glad idag ändå. Fredag, helg snart, glada barn på morgonen som är så duktiga och inget tjat överhuvudtaget. Vi har en riktig sån där exemplarisk morgon och snart ska vi fara iväg och i god tid dessutom. T kommer hem ikväll och även stora E så familjen blir komplett igen. Det ska vi fira med något riktigt gott tänkte jag. Sen är det helg och imorgon ska jag träffa min London-syster som är hemma över helgen. Vi tänkte ta en långpromenad eller löprunda tillsammans och få lite kvalitetstid. Sen är det mässa i stan i helgen också med lite uppträdanden och tivoli som barnen är sugna på och på söndag åker vi på kryssning. Kommer bli en bra helg, det känner jag :)

Måste också berätta och skryta lite om mina underbara föräldrar. De ställer ofta upp och hämtar de små från förskolan, speciellt när T ligger borta och det är svårt att få ihop det då jag ju också pendlar. Igår hämtade de och när jag kom dit hade de fått pannkaka, de hade varit på stan och köpt glass, de hade bakat med mormor och satt i badkaret och stojade och hade hur kul som helst. Färdigbadade mätta barn att bara ta med hem och natta. Och inte nog med det….när jag kom dit stod en tallrik på bordet med mat till mig också så ingen matlagning alls behövde jag tänka på och hur mycket är inte det här värt för en stressad mamma med alltför mycket att göra både på jobbet och hemma? Jag har verkligen väääärldens bästa föräldrar :)

Osså var det den där dagens också då. Idag kände jag mig lite extra glad och tog min hjärt-tisha från By Marlene Birger som lyser upp lite och man blir glad av den. Till har jag kavaj från Hunky Dory, skor Cinti (som nog kommer bytas nu när vi åker till ett par svarta ballerina istället) och jeans By Marlene Birger….Och ja, jag vet att jag överdressar mig i zebra-outfits just nu. Skor, tisha och jeans samma vecka. Men jag kan inte rå för det…I lööööv zebra :-)

DSC_0134DSC_0132heartDSC_0131DSC_0130DSC_0129DSC_0128DSC_0127DSC_0126

Önskar er alla en underbar fredag. Det ska jag ha

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar