VivanDivan

VivanDivan

torsdag 13 oktober 2011

…och i paketet var det…+BVC-spruta

God morgon denna mörka oktobertorsdag! Igår var jag och Emilia på 5,5-års kontroll på BVC. Min lilla dotter var sååå himla uppspelt och spänd på vad som komma skulle. Jag hade t o m förberett henne på att hon skulle få en vaccinationsspruta men det avskräckte henne inte.

“Jag äääälskar sprutor mamma”…

Hmmm, tänkte jag, vi får väl se…Men hon var verkligen sååå himla duktig. Sa inte ett knyst när sköterskan stack henne och inga tårar. Hon är så tapper min lilla tjej…

Efteråt ringde vi till T:

“Pappa, jag har tagit spruta på BVC. Jag var så lugn och sansad och pep inte ens”

Ibland kan de få till meningarna så vuxet de små liven :)

Men imorse hade hon förstås fått feber av den. Hon kom upp när jag stod och sminkade mig nyss och sa att hon hade ont i armen och inte mådde bra. 38,5 visade tempen så idag får hon vara hemma. Som tur var har Ts jaktlag skjutit färdigt sin “pott” på älgar redan så han kunde vara hemma. Och då ska jag passa på att stressa iväg tidigare så jag får en timme extra på jobbet. Mycket nu…

Igår visade jag ju lite elakt ett finfint paket och jag misstänker att ni var fler som kunde gissa att det var från Odd Mollys egen webshop. Kan verkligen rekommendera dem. De har det mästa från hösten och vintern och snabba leveranser. Dessutom, vem blir inte glad av ett sånt här fint paket med silkespapper på insidan dessutom som jag glömde fota i min iver att få upp…

 

 

Taaaa…daaaa….

 

 

Odd Molly Jumble knit cardigan i vintage Brown strlk 1. Jag var skeptisk till denna först då jag trodde den skulle vara jättesticksig men efter att ha klämt lite på den insåg jag att den skulle funka på känsliga mig. Dessutom har jag sett den på en massa snygga tjejer och den har liksom gnagt sig kvar. Och jag är verkligen supernöjd :) Till den idag har jag underklänning från Cream som verkligen går ton-i-ton med koftan, bruna strumpisar och stövlar JSFN.

P1180116P1180114P1180111P1180108P1180109P1180110P1180112P1180107P1180117P1180115P1180119P1180118

Nu ska jag fara iväg till jobbet i ottan. Sen blir det lång dag för vi har kontorsmöte ikväll efter arbetstid och sen ska vi bowla tillsammans hela kontoret. Kul! Jag tycker verkligen om att bowla men just idag är jag inte så sugen. Jag vill hem till min sjuka lilla tjej…:-(

Hoppas ni får en underbar dag bloggisar så hörs vi

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

19 kommentarer:

  1. Lyllo dig som inte är stickskänslig som jag, för den är ju verkligen superfin den koftan! Tapper tjej du har, själv är jag inte lika kaxig när det ska vaccineras... Kram

    SvaraRadera
  2. Ejjjjj, Vivvi!! :))
    Den er bare så utrolig flot til dig!
    Smuk smuk smuk :)

    Kram
    Annette

    SvaraRadera
  3. Såååå fin du är! Min favvofärg och ojoj. Supersnyggt!
    Duktig du är som går upp i ottan. Och hinner blogga? :-D

    kramar och hoppas din dag går fort så du får komma hem till dottern.
    <3

    SvaraRadera
  4. Gudars vad fin du är Vivvi! Den koftan är som gjord för dig. Vilken stl valde du?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh...den där koftan är jättevacker och passade dig som handen i handsken.

    Men vette f*n om inte stövlarna var strået vassare - übersnygga, själv kommer jag inte i långa varianter pga mina tråkvader. *suck*

    Feber efter sprutan är väl mer vanligt än ovanligt, hon är nog snart på benen igen din lilla tös. Det kan väl vara mysigt att få vara hemma och mysa lite med pappa för sig själv. =)

    Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  6. ÅH, så fin du var i den färgen!!! Passar dig perfekt....fy, nu gav du mig ett ha-begär ;-D
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  7. Den är ju helt underbar i den färgen!! Nu fick jag ett ha-begär!!!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  8. Lilla skruttan då, hon som var så duktig.
    Super snygg i koftan och vilka spiror! *VILL HA*
    Kram

    SvaraRadera
  9. Japp det var väl det jag visste - den här koftan kan bara bäras upp av någon riktigt slank person! WOW-snygg på dig!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Supersnygg tillsammans med underklänningen.
    Duktig tjej du har, hon ser cool ut precis som sin mamma.
    Ha en härlig dag, visst är det skoj att bowla.
    Kram Berit

    SvaraRadera
  11. Koftan klär dig perfekt, och jag som gillade den vita bäst från början har nu ändrat mig. Detta är den snyggaste färgen tycker jag. Kram!

    SvaraRadera
  12. Men åh så fin!! Den sitter perfekt på dej! Hoppas din lilltjej kryar på sej, vad duktig hon var ändå. Kram!

    SvaraRadera
  13. Jättefin!!
    Väntar fortfarande på min grrrr :-/
    kram kram!

    SvaraRadera
  14. Supersnyggt! Vilket bra tips att ha en underklänning under, det måste jag prova. Jag har bara haft min till jeans. Tack för tipset!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Så snygg!!! Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Sjukt snygga stövlar!!!! Kram

    SvaraRadera
  17. Tjäna 600kr för varje värvad medlem enkelt och smidigt
    Bli medlem idag och börja tjäna pengar:

    Sprid de på facebook tjäna mer snabba pengar 10st medlemar = 6 000 enkla kr

    Länk hittar ni här:
    http://metrobloggen.se/stefane85/tjana-600kr-for-varje-varvad-medlem-enkelt-och-smidigt/

    Min blogg:
    http://metrobloggen.se/stefane85

    SvaraRadera
  18. Sååå snygg kofta! Provade den i vitt i veckan och den är verkligen jättefin! Hoppas på en rejäl påfyllning på bankkontot snart! :)
    Kram

    SvaraRadera
  19. Tack undarbara ni för era snälla ord. Blir så glad och rörd :)

    Kramar i massor till er fina
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar