VivanDivan

VivanDivan

onsdag 19 oktober 2011

Har aldrig varit såååå glad och tacksam över att vara sjuk…

Idag har jag varit hemma och legat i sängen hela dagen och tyckt synd om mig själv för att jag varit sjuk med förkylning, feber och ont i hela kroppen och huvudet…

Men…

Jag är just nu väldigt glad och tacksam att jag varit hemma idag för under dagen märkte jag att Hobbe katt verkade ha problem att kissa. Klumpen i magen kom genast eftersom min älskade Jamo gick bort av urinstopp och blev urinförgiftad för att han inte kunde kissa. Snabbt ringde jag veterinären idag och fick en tid. T hade inte möjlighet så med feberfrossa och rinnande snog for jag iväg in till stan med Hobbe.

Veterinären hittade inget stopp men då han uppenbarligen har problem med kisseriet behöver vi lämna ett urinprov imorgon för att reda ut om han har kristaller i urinen, urinvägsinfektion eller något annat. Fick med mig en påse plastkulor som jag hällde i kattlådan (tur vi har två) och nu är han instängd i badrummet nere stackarn. Får vara det hela natten så vi vet att det är han som kissat. Stackarn….jamar och krafsar…men han lugnar sig när man kommer in och kelar lite med honom. Dessutom ska vi försöka få i honom smärtstillande medicin ifall han har ont…

Så istället för dagens idag bjuder jag på lite bilder av min lille kisse som jag haft i 12 år och som jag är väldigt oroligt för just nu :-(

Underbart blå ögon har han min kille…

 

08311812

Ett år långt innan jag träffade T gjorde jag julkort med Hobbe och “brorsan” Jamo (ögonen är photoshoppade för de lyste lite för mycket. Alltså hur kunde jag tycka det där såg naturligt ut????)

DSCN0006_man_grön_ram

Mys med T och brorsan i soffan i förra huset

PICT0298

Gillar att krypa ner i små lådor

PICT0311

…och dockvagnar duger också

PICT0546

Blev snabbt fäst vid Emilia när hon kom

Sommar-06 501

Kolla mjölkbomberna på den här “maman”. Yeee, har man sett ut sådär…

Sommar-06 502

Låg alltid bredvid när i vilade middag

Sommar-06 074

Vakta bebben…

Sommar-06 076

Övar att ligga på mage…

Sommar-06 455

…och krypning

PICT0155

Sen blev hon lite FÖÖÖR aktiv för Hobbes smak så under ett par år höll han sig undan de små. Nu börjar han acceptera dem igen och inser att de inte är lika brutala längre

Lurvbollen i sin normala slappstil

PICT0481

Älskar räkor och äter gärna vid bordet som vi

P1070656

Att vara ute är ju nästan det skönaste som finns men bara på sommaren. Nu är det för kallt tycker “primadonnan”

P1120196

Mammas goa goa kille

P1070610

Puss mamma, jag älskar dig också…

P1070605

Jag har tyvärr inte så mycket bilder från när han var kattunge för mitt ex som jag bodde ihop med ett tag fick med sig alla kort. Hittade dock en bild från uppfödaren. Hobbe är den mörkaste längst till höger som visar svansen

ramonas_ungar

Nu ska jag krypa till sängs med mina små och somna och önska att morgondagen blir en bättre dag…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Mysiga bilder! Vilken goding :-)
    Hoppas att de hittar vad som fattas honom och att han snart piggnar till!
    ...Och att du piggnar till med, förståss :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder på er alla....ser så mysigt ut att ha katt så jag blir lite avis. Växte upp med tre kissar men blev tyvärr allergisk senare. Lucky you!
    Hoppas all är bra med honom..

    kramar!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilde men så jobbigt att han inte mår riktigt bra! Krya på er båda två.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hoppas gosekissen snart är bra igen och att det inte är något farligt.
    Krya på dig också.
    Kram Berit

    SvaraRadera
  5. Underbart fina bilder. Jag håller tummarna att han kryar snart. Min siameskatta som jag hade för många år sedan fick urinvägsinfektion och det gick snabbt tillbaka med penicillin så jag hoppas på sätt och vis att det är det Hobbe fått.
    Ibland händer saker av en anledning och det var kanske just därför du blev sjuk just idag?!
    Massa kryakramar till er båda!

    SvaraRadera
  6. Sååå fina bilder! Älskar ju katter själv och man blir så orolig när det är något.
    Hoppas det inte är något allvarligt med kissen.
    kram Maria

    SvaraRadera
  7. Gud vad fin han är:) Det är jobbigt när djuren blir sjuka, hoppas han repar sig fort. Och matte ska krya på sig med! Kram

    SvaraRadera
  8. Jag håller tummarna stenhårt att det inte är något allvarligt med Hobbe och att ni kryar på er snabbt båda två.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Å lille sötfisen! Hoppas han blir bra fort nu, det finns inget värre än när djuren är sjuka...Håller alla tummar! Ni är lika söta allihop på korten, du, Emilia o missarna;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  10. Såklart man blir orolig när de fyrbenta inte mår bra. Vi håller tummarna för att lite dietfoder löser det hela.
    Min gammelkatta Rioja fyllde nyligen 16 och det är ett långt förhållande det =)
    Minns inte livet utan henne så det blir hårt när det blir dags.

    SvaraRadera
  11. Vad fin han är och så mysiga bilder :) Hoppas verkligen att det inte är något farligt så han snart blir frisk igen! Man blir så fäst vid sina fyrfota vänner.. Mina katter är som mina barn :) Kramar och krya på dig!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar